۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
نقش انکارناپذیر صنعت ساختمان در ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری و تولید ثروت
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس مطرح کرد؛

نقش انکارناپذیر صنعت ساختمان در ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری و تولید ثروت

شیراز- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: نقش صنعت ساختمان در ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری و تولید ثروت و ارزش افزوده در اقتصاد انکارناپذیر است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، مجتبی زوربخش در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان اظهار کرد: در شرایط حاضر اقتصادی باید به ظرفیت های بازاریابی و توسعه مبادلات تجاری صنعت نمایشگاهی توجه بیشتری شود.

وی گفت: با رقابتی شدن این صنعت و بالا رفتن استاندارد های کیفی، تنوع محصولات داخلی رو به افزایش می رود و با تکیه بر فناوری های جدید و حمایت از فنآوران ساختمانی و استارت آپ ها این حلقه تکمیل تر می شود؛ بدیهی است در این شرایط می توانیم بهبود وضعیت صنعت ساختمان در بحث کیفی سازی را شاهد باشیم.

وی به ضرورت افزایش سهم صنعتی‌سازی و استفاده از دانش و تکنولوژی‌های جدید در چرخه ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کمتر از پنج درصد از ساختمان‌های کشور با رویکرد صنعتی ساخته می شوند و این حالی که میانگین صنعتی‌سازی ساختمان در بسیاری از کشورها بیش از ۴۰ درصد است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در ادامه به اهمیت مبحث مصرف انرژی در ساختمان اشاره کرد و افزود: عدم رعایت استانداردهای صحیح در این حوزه، سبب اتلاف انرژیِ ۳۰ تا ۴۰ درصدی از دیوارهای ساختمان می شود متاسفانه ضعف های موجود در این زمینه و عدم رعایت استانداردهای لازم، باعث شده هدر روی انرژی در ساختمان های ایران پنج برابر اروپا باشد. در یک نگاه کلی عواملی همچون طراحی نامناسب حرارتی، عایق بندی غیر اصولی سیستم های گرمایشی، دیوارهای بدون عایق، وضعیت نامناسب سقف، کیفیت نامطلوب درب‌ها، درز پنجره‌ها و همچنین عدم استفاده از کنترل کننده های گرمایشی موجب هدر رفت انرژی در بخش خانگی می‌شوند.

زوربخش با عنوان اینکه نمایشگاه ساختمان و ارایه دستاوردهای جدید در این نمایشگاه می تواند مدخلی برای افزایش راندمان مصرف انرژی باشد، گفت: ارائه جدیدترین دستاوردهای مصالح و تجهیزات در نمایشگاه های صنعت ساختمان و استفاده اصولی از این تجهیزات در چرخه ساخت و ساز، می تواند به بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها کمک نماید.

به گفته وی سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس نیز برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها از طریق اجرایی کردن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان عزمی جزم دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در ادامه بر اهمیت استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و باکیفیت تاکید کرد و گفت: نمایشگاه ساختمان می تواند سهم قابل توجهی در معرفی کالاهای استاندارد، تکنولوژی ها و فن آوری های نوین و مصالح متنوع و با کیفیت داشته باشد؛ بی شک استفاده از مصالح و تکنولوژی های به روز و استاندارد در کنار سایر ملزومات چرخه ساخت و ساز می تواند از هدر رفت سرمایه های مالی و جانی بهره برداران جلوگیری کند.

زوربخش همچنین با اشاره به سیاست‌ کلان دولت در حوزه تولید مسکن عنوان کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنعت ساختمان می تواند در راستای تأمین مصالح استاندارد واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیز نقش به سزایی داشته باشد.

وی حمایت سازمان نظام مهندسی ساختمان از تولیدات داخلی را اعلام و عنوان کرد: نظام مهندسی آماده همکاری با صنایع داخلی مرتبط با ساختمان در زمینه ترویج و گسترش استفاده از تولیدات داخلی و مصالح استاندارد در صنعت ساخت و ساز است.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha