۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۴
چک صیادی مراجعات به قوه قضاییه را کاهش داد| تاثیر مثبت قانون جدید بر مراودات تجاری
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

چک صیادی مراجعات به قوه قضاییه را کاهش داد| تاثیر مثبت قانون جدید بر مراودات تجاری

محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: مردم می‌توانند، نسبت به چک‌های صادرشده اطمینان بیشتری داشته باشند و این امر بر مراودات تجاری تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بهروز محبی نجم آبادی، نماینده جغتای، جوین و سبزوار و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی درباره مزایای چک جدید صیادی گفت: قانون جدید چک این اطمینان خاطر را به مردم می دهد که برای وصول پول خود با مشکلی روبرو نخواهند شد. کسی که بابت انجام کار اقتصادی درصدد استفاده از چک است، باید آن را به ثبت برساند و قطعا به خوبی می داند که در صورت عدم پرداخت، سایر حساب‌های او تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و در صورت لزوم حتی مسدود هم خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: موارد اشاره شده از نکات مثبت چک صیادی به حساب می‌آید که در سطح جامعه نسبت به فعالیت اقتصادی از این طریق اطمینان را زیاد می‌کند. در رابطه با چک در کشور سوء استفاده‌هایی اتفاق افتاده و حتی بنیان خانواده‌هایی را به نابودی کشاند. قانون جدید چک حداقل از چنین اتفاقاتی جلوگیری می‌کند. بنابراین هر اندازه قوانینی وجود داشته باشد که این اطمینان را کامل کند و آن را تحکیم سازد و برای فرارهای قانونی افراد در این حوزه محدودیت به وجود آورد، بسیار مفید خواهد بود.

نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در این رابطه یادآور شد: نمونه‌هایی سراغ دارم که فردی چک صادر می‌کرد، ولی حساب دیگر او کار می‌کرد و چک صادره از یک حساب دیگر برگشت می‌خورد و هیچ اتفاقی هم نمی افتاد. امروزهمان شخص با کد و شناسه ملی در برابر چک صادره مسئول محسوب می شود. بنابراین رویه چک صیادی کاملا درست و حساب شده است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در این رابطه تاکید کرد: علاوه برمسئله فوق، کار قوه قضائیه هم بسیار راحت تر خواهد شد زیرا مراجعات کمتر می شود. عموم مردم هم می توانند، نسبت به چک های صادرشده اطمینان بیشتری داشته باشند و این امر بر مراودات تجاری هم تاثیر گذار خواهد بود.

محبی نجم آبادی در ادامه افزود: با تمام اینها باید در نظر داشت که تصمیم فوق دارای مزیت و نواقصی است. اینکه گفته می شود استقبال از چک صیادی توسط فعالان اقتصادی سنتی کاهش پیدا کرده تا حدودی درست است زیرا حامل می نوشتند و با امضا در پشت آن بخشی از مشکلات خود را با یک چک برطرف می ساختند، ولی باید در نظر داشت که همین ویژگی زمینه ایجاد مشکلات فراوانی بود. البته طراحان چک صیادی باید منعطف باشند و انتقادات مردم را در جهت رفع نواقص مورد توجه قرار دهند.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha