۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
محصولات دانش بنیان در تراکتورسازی تولید می‌شود
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی:

محصولات دانش بنیان در تراکتورسازی تولید می‌شود

تبریز- مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: با امضای تفاهمنامه این شرکت با دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی، به زودی شاهد تولید محصولات دانش بنیان در تراکتورسازی خواهیم بود.

به گزارش بازار، به دنبال امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، رییس دانشگاه آزاد کشور بازدید میدانی چند ساعته از تراکتورسازی داشت.

مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در این بازدید با تاکید بر اینکه تراکتورسازی بنا دارد پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت را به معنی واقعی ایجاد کند تصریح کرد : در همین راستا امضای تفاهمنامه و بازدیدهای میدانی صورت می گیرد و با این روند بزودی شاهد تولید محصولات دانش بنیان در تراکتورسازی خواهیم بود.

مصطفی وحیدزاده چشم انداز این ارتباط برای صنعت و دانشگاه و به تبع آن کشور را بسیار مثمرثمر اعلام و دانشگاه آزاد را پیشتاز و مشتاق برای ورود به عرصه اهداف دانش بنیان و علمی کردن صنعت دانست.

وی از داشتن نگاه تخصصی به تولید تراکتور و نیازهای بخش کشاورزی در مجموعه تحت مدیریتش خبر داد و گفت: تراکتورسازی تولید ادوات و ماشین آلات مورد نیاز کشاورزان را در برنامه خود قرار داده تا بتواند نیاز کشور به این محصولات را تامین و وابستگی به خارج از کشور در این بخش را با همراهی همکاران خود به کمترین حد ممکن برساند.

رییس دانشگاه آزاد نیز در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اعلام اینکه دانشگاهها باید وارد عرصه بستر سازی تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین شوند گفت: ضرورت ورود دانشگاهها به عرصه تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین را می توان در نیازمندی دانشگاه و صنعت به همدیگر خلاصه کرد چرا که دوری دانشگاه از صنعت، تربیت نیروهای دانشگاهی در خلع را بدنبال خواهد داشت.

محمد مهدی طهرانچی در عین حال صنعت را در جهت نیل به اهداف با پشتوانه علمی نیازمند دانشگاه دانست و افزود: صنعت برای حل مسائل حوزه فعالیت خود باید نگاهی فراتر از آنچه امروز هست به دانشگاه و بسترهای علمی کشور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در نظر دارد تا در طرح پویش که اشتغال همزمان جوانان را بدنبال خواهد داشت از ظرفیتهای تراکتورسازی استفاده کند اظهار داشت: در عین حال تامین نیازهای علمی و دانش محور تراکتورسازی نیز به منظور دستیابی به تکنولوژی های نو و بروز هم رویکرد دیگر مراودات دانشگاه آزاد با تراکتورسازی می باشد.

طهرانچی تراکتورسازی را مجموعه پویا که مایه مباهات و افتخار برای کشور عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد آمادگی دارد تا با استفاده از توان علمی خود، نگاه مدیریت تراکتورسازی را در بروزرسانی و فن آورانه کردن خطوط تراکتورسازی همراهی و همچنین از ظرفیتهای این واحد صنعتی برای بارور کردن بار علمی کشور بهره مند شود.

گفتنی است ماه گذشته تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به امضای محمدمهدی طهرانچی و مصطفی وحیدزاده رسید که هدف از انعقاد این تفاهم نامه استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه و تراکتورسازی به منظور برطرف کردن نیازهای متقابل و هم افزایی بیشتر اعلام شد.

براساس این تفاهم نامه؛ دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه صنعتی تراکتورسازی ایران در بهره مندی از پتانسیل های طرفین، ارائه خدمات مشاوره ای و انجام مطالعات پژوهشی و اجرایی در خصوص پروژه های در حال احداث و آتی، انجام پروژهای تحقیقاتی و پژوهشی در جهت صنعتی سازی آن و بکارگیری اساتید و دانشجویان نخبه بعد از پایش در کمیته راهبردی مشترک، انجام امور مربوط به مجوزهای بین المللی برای دستاوردهای علمی و عملی مشترک، برگزاری سمینار، کارگاه و همایش های علمی مشترک و بازدیدهای علمی و کارآموزی دانشجویان و... همکاری خواهند داشت.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha