۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
افزایش موقت نرخ AUD/USD در بازار| احتمال اصلاح نرخ فعلی زیاد است
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش موقت نرخ AUD/USD در بازار| احتمال اصلاح نرخ فعلی زیاد است

پس از انتشار داده‌های نسبتاً قوی گزارش اقتصادی دولت چین، قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا افزایش یافت که به نظر می رسد ناشی از جو روانی مثبت ایجاد شده در بازار فارکس باشد.

به گزارش بازار، پس از انتشار داده‌های نسبتاً قوی گزارش اقتصادی دولت چین، قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا با علامت تجاری AUD/USD نیز دستخوش تغییر شد. در حال حاضر، نرخ مبادله AUD به USD در ۰.۶۸۸۳ معامله می شود که حدود ۵.۵۳ درصد بالاتر از روز گذشته بوده و با انیحال به نظر می رسد با اصلاح نرخ طی ساعات آتی مواجه شویم.

پس از انتشار آخرین داده های مربوط به بخش های تولید و خدمات چین، دلار استرالیا در مرحله تثبیت باقی ماند. به گفته دولت چین، شاخص PMI تولیدی این کشور از ۴۹.۵ در ماه مه به ۵۰.۲ در ژوئن با شروع بازگشایی کارخانه های صنعتی و واحدهای تجاری این کشور افزایش یافت. همچنین شاخص PMI غیر تولیدی چین نیز به ۵۴.۷ افزایش یافت که این خبر خوبی برای اقتصاد چین محسوب می شود.

باید به این نکته توجه داشته باشیم که به دلیل ارتباط تنگاتنگ واحدهای تجاری و صنعتی دو کشور چین و استرالیا، آمار اقتصادی چین به شدت بر روی اقتصاد استرالیا و همچنین ارزش پول ملی این کشور تاثیرگذار است. چین بزرگترین خریدار کالاها و خدمات استرالیایی بوده و بنابراین، وقتی اقتصاد چین در حال رشد باشد، اقتصاد استرالیا نیز شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد. در حقیقت، افزایش ارزش امروز دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا نیز ناشی از همین فضای مثبت ایجاد شده در پی انتشار گزارش اقتصادی چین در بازار بوده است.

کاتالیزور کلیدی بعدی برای جفت AUD/USD، داده های آتی شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده خواهد بود. اقتصاددانان انتظار دارند که داده ها نشان دهنده بالا ماندن هزینه های مصرف شخصی ایالات متحده در در ماه مه و عدم کاهش آنها در این ماه باشد.

در همین حال، جفت ارز AUD/USD به تصمیمات مربوط به نرخ بهره آتی توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) نیز واکنش نشان خواهد داد. انتظار می رود این بانک برای مبارزه با تورم فزاینده در استرالیا، به سیاست های سختگیرانه خود در خصوص نرخ بهره ادامه دهد.

پیش بینی نرخ AUD/USD

افزایش موقت نرخ AUD/USD در بازار| احتمال اصلاح نرخ فعلی زیاد است

با نگاه به نمودار چهار ساعته، متوجه می شویم که نرخ جفت ارز AUD/USD اخیراً در مرحله تثبیت قرار داشته است. حرکت قیمت همچنین یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده که در نمودار بالا به رنگ مشکی نشان داده شده است. قیمت همچنین اندکی کمتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرده است، در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) به نقطه خنثی در ۵۰ رسیده است.

بنابراین، چشم انداز قیمت این جفت ارز نزولی است که به دلیل نزولی که در حال شکل گیری است و کاهش قیمت کالاها است. سطح کلیدی بعدی برای رصد روی نقطه ۰.۶۸۰۰ خواهد بود که حدود ۱.۲۷ درصد کمتر از سطح فعلی است. حرکت به بالای مقاومت ۰.۶۹۵۰ نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha