۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
خواهان مشارکت ایران در طرح های زیرساختی خود هستیم
کشورهای شرکت کننده در مجمع جهانی شهری؛

خواهان مشارکت ایران در طرح های زیرساختی خود هستیم

مسئولان کشورهای شرکت کننده در مجمع جهانی شهری در دیدار با وزیر راه و شهرسازی ، صدور خدمات فنی و مهندسی و حضور شرکت‌های ایرانی را در طرح‌های زیرساختی این کشورها خواستار شدند.

به گزارش بازار، در این اجلاس که یازدهمین اجلاس مجمع جهانی شهری به میزبانی لهستان و در شهر کاتوویچ برگزار شد، ایران در حوزه تدوین سیاست ملی شهری و راهبرد شهر هوشمند، یکی از سه کشور پیشرو در این حوزه شناخته شد.

در جریان این اجلاس، دیداری میان آقای رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و سرکار خانم میمونا محد شریف، معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر برنامه اسکان بشر ملل متحد برگزار شد.

رستم قاسمی ضمن توضیح سیاست‌های ایران و به ویژه نهضت ملی مسکن و توسعه شهرهای جدید، بر تقویت همکاری‌های بین المللی تاکید کرد.

خانم شریف نیز با تاکید بر نقش ایران به عنوان یکی از معدود کشورهای میزبان دفتر Habitat در جهان ابراز امیدواری کرد، با نظر مثبت ریاست عالیه کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران، آقای رستم قاسمی فعالیت‌های مشترک، رشد و سرعت بیشتری پیدا کند.

در جریان این اجلاس، وزیر راه و شهرسازی جلسات دو جانبه متعددی با وزرای حاضر از جمله وزرای مسکن و برنامه ریزی شهری لهستان، سوئد، آرژانتین، سوریه، مالزی، آذربایجان، اردن، اتیوپی، مصر، آفریقای جنوبی و سنگاپور و نخست وزیر کشورهای لهستان و گینه برگزار کرد و هیئت ایرانی نیز جلساتی با هیئت‌های کره جنوبی، ژاپن، آلمان و کنیا انجام داد.

در این دیدارها، بر ضرورت تبادل فنی و فناوری و سفرهای متقابل تاکید شده و تعدادی از کشورهای طرف مذاکره، صدور خدمات فنی و مهندسی و حضور شرکت‌های ایرانی را در طرح‌های زیرساختی این کشورها خواستار شدند.

همچنین در این اجلاس موافقت نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و برنامه اسکان بشر ملل متحد میان وزیر راه و شهرسازی و معاون دبیر کل سازمان ملل امضا شد و تاکید ایران بر جنبه‌های معنوی و فرهنگی توسعه شهرها و تلاش همگانی در برابر چالش‌های نوظهور و مقابله با نابرابری در بیانیه پایانی اجلاس وزرا درج گردید.

کد خبر: ۱۵۹٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha