۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
بارگیری و اعزام نخستین محموله صادراتی صنایع چوب از راه آهن اینچه‌برون به ترکیه
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ خبرداد؛

بارگیری و اعزام نخستین محموله صادراتی صنایع چوب از راه آهن اینچه‌برون به ترکیه

گرگان- اعتماد، مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از بارگیری اعزام نخستین محموله صادراتی MDF از ایستگاه راه آهن اینچه‌برون به ترکیه خبرداد.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: نخستین محموله صادراتی MDF در ایستگاه راه آهن اینچه‌برون بارگیری و به کشور ترکیه اعزام شد.
مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: به منظور تقویت ارتباط ایران با کشورهای همسایه و تقویت تعاملات و بهبود مراودات در حوزه های مختلف با کشورهای مشترک‌ همسایه و همچنین استفاده از ظرفیت هایی همچون ظرفیت حوزه ریلی و بهره گیری از راه آهن به منظور جابجایی بار و کالا برای اولین بار ۹ واگن محموله MDF صنایع چوبی استان گلستان به مقصد ترکیه در واگن‌های مسقف اروپایی بارگیری شد تا نقطه شروعی برای ارسال محموله های استان گلستان از مرکز لجستیک اینچه برون در حوزه صادرات و حمل و نقل ریلی به اروپا باشد.
وی بیان کرد: این محموله که نخستین محموله صادراتی به اروپا است، محصول بخش خصوص از استان گلستان بوده که در دو مرحله بارگیری که جمعا ٩ واگن از ایستگاه ریلی و مرکز لجستیک اینچه برون به ترکیه اعزام شد.
اعتماد گفت: فعال بودن حوزه ریلی در بخش‌های مختلف صادرات، واردات و ترانزیت باعث ایجاد اشتغال و پویایی استان گلستان و مسیر ریلی و همچنین در سطح بالاتر باعث توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی منطقه می شود.
وی در خصوص مزیت های مسیرهای ریلی هم یادآور شد: بهره گیری از راه آهن مزیت بسیاری دارد که از آن جمله می توان به ظرفیت جابجایی بالاتر، رفاه و راحتی بیشتر، صرفه اقتصادی بالا، کاهش هفت برابری مصرف سوخت، ۵۰ برابر ایمنی بیشتر، ۲۰ برابر آلودگی کمتر (به ازای هر تن بار) اشاره کر که این مسیر حمل و نقل را نسبت به نسبت جاده‌ای و در برخی موارد حمل و نقل هوایی در جایگاه بالاتری قرار می دهد.
کد خبر: ۱۵۹٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha