۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
قشم مرکز توسعه استارتاپ های کشور
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد؛

قشم مرکز توسعه استارتاپ های کشور

قشم - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تداوم برگزاری جلسات این کمیته با ترکیبی متشکل از مدیران عامل شرکت های دانش بنیان، به علمی سازی روش های تولید منتج می‌شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در دومین جلسه کمیته اقتصاد دانش بنیان قشم با اشاره به ترکیب متفاوت کمیته اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد قشم نسبت به سایر نقاط کشور که عمدتاً مسوولان دولتی اعضای آنها را شکل می دهند، بیان داشت: این کمیته نویدبخش دستیابی به تکنولوژی های برتری در زمینه تولید محصولات دانش بنیان و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری و شعار سال است.

وی افزود: علمی‌سازی روش های تولید با تعامل میان بخش های علمی، پژوهشی و دولتی قابل تحقق است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه خواستار طراحی یک نقشه راه برای چارچوب عملکردی این کمیته به صورت عملیاتی شد.

فتح الهی همچنین هدف از تشکیل این کمیته را تقویت واحد های فناوری و شرکت های دانش بنیان و زمینه سازی برای جذب مجموعه های جدید عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری این جلسات به نزدیک شدن عقاید و ایده ها، جهت حل مشکلات و ریل گذاری برای کارکرد بهتر و جذب شرکت‌های دانش‌بنیان جدید کمک می کند.

قشم مرکز توسعه استارتاپ های کشور
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از پیشنهادات دانشگاه های معتبر ملی برای استفاده از ظرفیت ها و حرکت جهشی در حوزه دانش بنیان جزیره خبر داد و گفت: با توجه به شرایط ویژه قشم به عنوان یک جزیره و یک منطقه آزاد، ظرفیت اولیه تبدیل شدن قشم به مرکز توسعه استارتاپ های کشور وجود دارد که نیاز به یک برنامه ریزی اصولی با کمک جامعه علمی جزیره دارد.

در ادامه این جلسه، سیده الهام موسوی، مشاور امور بانوان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور بر حمایت مجموعه از طرح های توانمندسازی بانوان تاکید کرد. در ادامه مدیر پارک زیست فناوری خلیج فارس، مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم و جمعی از مدیران عامل شرکت های دانش بنیان فعال در این منطقه به ایراد پیشنهاداتی در حوزه بهینه سازی تولیدات بر محور دانش، پرداختند.

کد خبر: ۱۵۹٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha