۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۳
«تسهیل در صدور روادید» مهم ترین مطالبه تجار از سفر رئیس جمهور به ترکمنستان
در گفتگو با بازار بیان شد؛

«تسهیل در صدور روادید» مهم ترین مطالبه تجار از سفر رئیس جمهور به ترکمنستان

گرگان- قره باش، نائب رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به عشق آباد، گفت: پیگیری تسهیل سازی در صدور روادید از سوی ترکمنستان مهم ترین مطالبه تجار از این سفر است.

رحمان قره باش در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پیگیری ۱۳ تفاهمنامه امضا شده بین دو کشور ترکمنستان و ایران یکی از مهم ترین موضوعات سفر رئیس جمهور به ترکمنستان پیش بینی می شود.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون کشور ترکمنستان مقررات بسیار سختگیرانه ای را در صدور روادید در پیش گرفته و عملاً دریافت روادید غیرممکن شده است.

وی افزود: با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا انتظار است تا کشور ترکمنستان سهولت بیشتری در صدور روادید اعمال کند تا تجار و بازرگانان ایرانی برای انجام مراودات تجاری مشکلی نداشته باشند.

قره باش بیان کرد: بیش از ۲۰۰ تاجر و بازرگان ایرانی در حوزه تبادلات کالا و خدمات با کشور ترکمنستان فعال هستند که این امر می تواند با توجه به مسائل و تحولات اخیر منطقه ای افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد با دیدارهای اخیر روسای جمهور دو کشور ایران و ترکمنستان بخش زیادی از مشکلات حوزه تبادلات مالی و تجاری برطرف شود.

به گزارش بازار، اوج تراکنش های مالی بین دو کشور ایران و ترکمنستان به سال‌های ۹۰ و ۹۱ برمی‌گردد که رقمی معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

کد خبر: ۱۵۹٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha