۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
۲۵۶ واحد صنعتی و اولیدی راکد در آذربایجان غربی شناسایی شد
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی:

۲۵۶ واحد صنعتی و اولیدی راکد در آذربایجان غربی شناسایی شد

ارومیه – مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی از شناسایی ۲۵۶ واحد صنعتی و راکد غیرفعال در استان خبر داد.

به گزارش بازار، حسن حاتمی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۷۲ واحد در شهرک های صنعتی استان پروانه اخذ کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۳۱۶ واحد فعال و ۲۵۶ واحد غیرفعال و راکد هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای راکد و غیرفعال استان از از ٢٧ درصد واحد راکد به ۱۶ درصد رسیده است، ادامه داد: اقدامات شهرک های صنعتی در راستای افزایش ظرفیت های تولیدی بالای ۵۰ درصد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی افزود: در چند سال اخیر ٩١ واحد در سطح استان به چرخه استان بازگشته و از این تعداد ۷۶ واحد داخل شهرک ها و بقیه خارج از شهرک ها هستند.

حاتمی تصریح کرد: از دوهزار و ۴۷۶ هکتار یک هزار و ۶۰۰ هکتار متعلق به شهرک های صنعتی است و به دلیل شرایط کشاورزی، زمین زیادی برای واگذاری نداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی نتایج سفرهای یکشنبه صنعت شخص استاندار و مدیران ارشد استانی در راستای حل مشکلات واحدهای تولید را مثبت اعلام کرد و گفت: در جریان همین بازدیدها و نشست ها مشکلات بسیاری از کارآفرینان، واحدها و صنعتگران مرتفع می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی از احداث اولین شهرک صنعتی خصوصی مبل کشور در مساحت ١٠٠ هکتاری در خوی خبر داد و عنوان کرد: در این شهرک صنعتی درمرحله اول برای بیش از ۲ هزارنفر شغل ایجاد می شود، در شهرستان خوی سالانه بیش از ۱۰ هزار دست مبل در ۱۲۰ واحد بزرگ و کوچک مبل سازی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

حاتمی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاز ٣ شهرک صنعتی ارومیه با اعتبار ٢٠ میلیارد تومان بزودی افتتاح می شود، ادامه داد: تاکنون ١۴ خوشه صنعتی در استان از جمله محصولات باغی، مبل، بسته بندی عسل و غیره شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه بوی نامطبوع فاز ٢ بیشتر مربوط به تصفیه خانه شهری است، گفت: تنها یک درصد پساب این منطقه مربوط به شرکت شهرک های صنعتی است و این میزان تاثیری در بوی نامطبوع منطقه ندارد.

حاتمی خاطرنشان کرد: از ٢١ شهرک صنعتی استان ٨ تصفیه خانه در حال بهره برداری و مدول دوم شهرک های صنعتی بوکان و مهاباد در حال انعقاد قرارداد است و شهرک صنعتی سردشت هم بزودی به پیمانکار واگذار می شود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی نبود سرمایه در گردش را مهمترین مشکل واحدهای صنعتی دانست و بیان کرد: افزایش غیر متعارف قیمت مواد اولیه و حقوق ۵۴ درصدی کارگران واحد صنعتی را مجبور به افزایش قیمت محصولات تولیدی می‌کند.

حاتمی همچنین در رابطه با بوی نامطبوع موجود در جوار شهرک‌های صنعتی جاده کلانتری ارومیه یادآور شد: فقط یک درصد فاضلاب موجود در آن منطقه مختص شهرک‌های صنعتی است و عملا نمی‌توان این بوی بد را فقط به شهرک صنعتی ربط داد، در همین راستا درخواست‌های لازم برای دفع فاضلاب صنعتی با تایید سازمان محیط زیست از طریق کانال خط انقلاب داده شده که مورد موافقت نیز واقع شده و عملی شدن آن نیازمند یک جلسه هماهنگی و امضای صورت جلسه است.

کد خبر: ۱۵۹٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha