۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
احتمال اصلاح قیمت جفت ارز EUR/GBP| همه چیز در دستان کریستین لاگارد
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال اصلاح قیمت جفت ارز EUR/GBP| همه چیز در دستان کریستین لاگارد

پس از اظهارات جنگ طلبانه کریستین لاگارد، قیمت جفت ارز ( EUR/GBP) به سمت بالا حرکت کرده و با اینحال انتظار می رود طی ساعات آتی اصلاح قیمت را تجربه کند.

به گزارش بازار، پس از اظهارات جنگ طلبانه اندرو بیلی و کریستین لاگارد، قیمت جفت ارز رخ مبادله یورو به پوند انگلیس ( EUR/GBP) به سمت بالا حرکت کرده و به ۰.۸۶۴۵ رسید که بالاترین نرخ از ۱۵ ژوئن سال جاری محسوب می شود. اکنون تمرکز بازار بر اظهارات آتی مقامات بانک مرکزی و داده های اقتصادی اتحادیه اروپا خواهد بود.

مواضع کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا
قیمت جفت ارز EUR/GBP با شروع نشست بانک مرکزی اروپا در پرتغال افزایش یافت. لاگارد در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بانک در جولای سال جاری، افزایش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد. تحلیلگران بر این باورند که نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا ۰.۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

اما در این بیانیه، وی همچنین تاکید کرد که نظر این کمیته همچنان به داده های آماری از اقتصاد اروپا وابسته خواهد بود و لذا این بانک حتی می تواند در خصوص افزایش نرخ بهره، تهاجمی تر عمل کند. به این ترتیب، سرمایه گذاران افزایش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره را نیز به عنوان گزینه دوم پیش رو، رد نمی کنند. اگر مورد دوم اتفاق بیفتد، این بزرگترین افزایش نرخ توسط بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

قیمت EUR/GBP همچنین به داده های شاخص اعتماد مصرف کننده و تجاری بعدی که قرار است توسط کمیسیون اروپا منتشر شود، واکنش نشان خواهد داد. اقتصاددانان انتظار دارند آمار مذکور نشانگر این باشد که اعتماد در ژوئن به دلیل افزایش هزینه های مربوط به بخش انرژی به شدت سقوط کرده است.

پیش بینی نرخ EUR/GBP

احتمال اصلاح قیمت جفت ارز EUR/GBP| همه چیز در دستان کریستین لاگارد

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت جفت ارز EUR/GBP طی این هفته به سمت بالا حرکت کرده و به بالای سطح حمایت مهم خود در ۰.۸۵۹۰ رسیده است. همانطور که فلش های قرمز نمودار نشان می دهد، رسیدن به این سطح و حرکت خط قیمت در محدوده بالای آن بسیار مهم است.

با این حساب، حرکت خط قیمت همچنان بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه باقی مانده و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) همچنان در حال افزایش بوده این افزایش در یک کانال بسیار باریک و ضعیف صعودی قرار دارد.

بنابراین، نرخ مبادله یورو به پوند انگلیس احتمالاً روند نزولی را از سر خواهد گرفت زیرا فروشندگان سطح حمایت کلیدی را در ۰.۸۵۹۰ هدف قرار می دهند. حرکت بالاتر از مقاومت ۰.۸۶۴۵ نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۹٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha