۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
برنامه ریزی‌ها و تهیه زمین برای ساخت مسکن مطابق برنامه انجام شده است
معاون اول رئیس جمهور:

برنامه ریزی‌ها و تهیه زمین برای ساخت مسکن مطابق برنامه انجام شده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال انجام شده است امیدواریم در سال‌های آینده به مرور واحدهای مسکونی آماده شده و به مردم تحویل داده شود.

به گزارش بازار، محمد مخبر در جلسه هیات دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید مظلوم بهشتی تصریح کرد: شهدای قوه قضاییه و همچنین دولت سرمایه و آبروی کشور هستند و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران با تأسی از منش و شیوه حکومت داری آنان در مسیر پیشرفت و تحقق آرمان ها و منویات مقام معظم رهبری حرکت می کنند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه سوال و پرسش از عملکرد و یا استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، افزود: دولت مردمی و مجلس انقلابی دلسوزانه و با تعامل به دنبال حل مشکلات هستند.

وی همچنین در خصوص برگزاری کنکور سراسری به عنوان بزرگترین رویداد علمی کشور اظهار داشت: کنکور سراسری و آزمون ورودی دانشگاه ها بسیار مهم و اثرگذار است لذا ضرورت دارد اقدامات لازم برای برگزاری هر چه با نشاط تر و بهتر این آزمون بزرگ و همچنین حمایت و پشتیبانی های لازم از دست اندرکاران اجرایی صورت پذیرد.

مخبر ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان برنامه و بودجه در فرصت سه ماهه پیش رو تا آغاز سال جدید تحصیلی، ایمن سازی و تجهیز امکانات مدارس را هر چه سریعتر پایان دهند که البته خیرین مدرسه ساز همانند گذشته آمادگی دارند به دولت کمک های لازم را ارائه دهند.

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت توجه به پیوست های فرهنگی در انجام طرح ها و برنامه های استانی و ملی دولت تأکید کرد و گفت: طرح آزادسازی سواحل از برخی تصرفات دولتی و شخصی یکی از بزرگترین اقدامات دولت مردمی برای استفاده قشرهای مختلف از مواهب و نعمات طبیعی خدادادی کشور بود که دولت در نظر دارد با پیوست های فرهنگی و ایمنی سازی زمینه یک گردشگری سالم در کشور را ارتقا دهد.

مخبر همچنین به فضای سایبری و امنیت شبکه ها در سطح نظام بین الملل اشاره و تأکید کرد: خوشبختانه کشور در این حوزه از متخصصان و امکانات خوبی برخوردار است اما برای اطمینان بخشی بیشتر باید آمادگی های لازم برای رصد نقاط حساس و ناایمن کشور به وجود آید.

معاون اول رییس جمهور در این جلسه از وزیر کشور خواست تا پس از جمع آوری گزارشی کامل، به وضعیت زندگی و بازسازی منازل تخریب شده و خسارات مالی مناطق آسیب دیده از زلزله و سیل رسیدگی شود.

مخبر در خصوص برنامه های دولت برای تحقق وعده رییس جمهور برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف برنامه ریزی های لازم و تهیه زمین برای اجرای این طرح بزرگ دولت مطابق برنامه انجام شده است و امیدواریم در سال های آینده به مرور واحدهای مسکونی آماده شده به مردم تحویل داده می شود.

معاون اول رییس جمهور همدلی، همگرایی و هماهنگی بالای دولت، مجلس و قوه قضاییه در فضای جدید اداره کشور را عامل خدمت هرچه بهتر به مردم دانست.

کد خبر: ۱۵۹٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha