۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲
نقش بورس کالا در تعادل بخشی به بازار فولاد

نقش بورس کالا در تعادل بخشی به بازار فولاد

رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران گفت: بورس کالا توانست بهترین نقش را در تعادل بازار فولاد ایجاد کند تا محصولات فولادی از قیمت گذاری دستوری و بخشنامه‌ای فاصله بگیرند.

به گزارش بازار، مهرداد اکبریان افزود: دولت سال گذشته تمام توان خود بر تنظیم بازار و سرکوب قیمت‌ها در زنجیره فولادی گذاشت که این موضوع نتیجه منفی در پی داشت. این موضوع همچنین در بعضی از حلقه‌های زنجیره محصولات فولادی منجر به مشکلات توسعه‌ای، قیمت گذاری و حاشیه سود شد.

رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران تصریح کرد: بورس بهترین نقش را در سال‌های گذشته در موضوع بازگشت زنجیره محصولات فولادی به روش سنتی عرضه و تقاضا محصول ایفا کرد تا محصولات فولادی از قیمت گذاری دستوری فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: لازمه این کار ورود و حضور جدی بازیگران در زنجیره بورس است تا خرید فروش محصولات فولادی در بورس انجام و به ایجاد یک اقتصاد سالم منجر شود.

اکبریان اظهار داشت: بورس باید یک سری تمهیدات بیشتر و یک محیط کاملا اقتصادی برای محصولات زنجیره فولادی در کشور فراهم کند و بیشترین پوشش را به این بازار بدهد.

رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران همچنین گفت: در حالی که محصولات و صنایع معدنی در بورس کالا حضور دارند،، ولی فولادی‌ها در معاملات بورسی نقشی ندارند که باید در جلسات و اتاق‌های فکر به شرایطی برسیم که جذب حداکثری در تولید کننده و متقاضیان داشته باشیم و با رفع نواقص بیشترین عرضه محصولات فولادی را در بورس کالا داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این اقدام همراهی دولت را می‌طلبد که اگر این چالش در ماه‌های آینده حل شود، کارنامه درخشانی را برای بورس کالا رقم می‌زنیم.

کد خبر: ۱۵۹٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha