۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کشف و جمع‌آوری ۱۰۹ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در کشور

کشف و جمع‌آوری ۱۰۹ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در کشور

با تلاش‌های صورت گرفته توسط پرسنل صنعت برق و گزارش‌های مردمی، ۱۰۹ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، کشف و جمع‌آوری شده است.

به گزارش بازار، از این تعداد مراکز غیرمجاز، ۱۰۹ دستگاه ماینر با ظرفیت مصرفی ۱۳۴۵ کیلووات کشف شده که بخش عمده‌ای از کشفیات مربوط به پنج استان کشور بوده است.

بر پایه این گزارش، ۴۳ درصد از این کشفیات توسط گزارش‌های مردمی، ۳۲ درصد از طریق بازرسی‌های محلی و ۲۵ درصد با سایر روش‌ها انجام شده که در گزارش پیشین، سهم گزارش‌های مردمی از این کشفیات، حدود ۱۹ درصد بوده و بخش عمده‌ای از کشفیات مربوط به استان‌های خراسان رضوی، تهران، خوزستان، اصفهان و آذربایجان شرقی است.

بر اساس این گزارش، در مجموع تاکنون ۷ هزار و ۲۰۷ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف و تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۱۳ جمع‌آوری شده است.

هر دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر) به صورت متوسط توان مصرفی به اندازه پنج یخچال ۲۰ فوت و چهار کولر آبی دارد و به همین دلیل استخراج‌های غیرمجاز به دلیل ایجاد اختلال در شبکه توزیع، می‌تواند باعث بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان شود.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طریق سامانه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat و یا اپلیکیشین برق من گزارش کنند که پس از بررسی و صحت سنجی گزارش، به افشاکنندگان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد و اطلاعات افشاکنندگان (سوت زنان) محرمانه باقی می‌ماند.

این گزارش حاکی است، انجام مانورهای شناسایی و جمع‌آوری مراکز رمز ارزهای غیرمجاز، انجام بازرسی‌های محلی و موردی به منظور شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز، استفاده از گزارش‌های مردمی در خصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز، ایجاد امکان دریافت گزارش مردمی از طریق اپلیکیشن برق من، استفاده از روش‌های فنی برای کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی ناجا و هماهنگی با دادستانی کل کشور اهم اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها است.

رمز ارز گونه‌ای پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تایید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم‌های رمز گذاری کنترل شده و معمولا به طور نامتمرکز بدون وابسته به یک بانک مرکزی کار می‌کند.

کد خبر: ۱۵۹٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha