۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
برخورد قانونی با معاملات «حکشتی» در صورت تخلف بر اطلاعات نهانی

برخورد قانونی با معاملات «حکشتی» در صورت تخلف بر اطلاعات نهانی

پارچینی، مدیر نظارت بر بورس‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معاملات «حکشتی» از حیث معاملات متکی بر اطلاعات نهانی درحال بررسی است و چنانچه موضوع تخلف آشکار شود با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای بر سامانه کدال در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه خبر از افزایش درآمد عملیاتی در سال مالی ۱۴۰۰ داد و اعلام کرد: رشد عملیات و رشد نرخ کرایه حمل در سال یادشده، مشاهده می‌شود که این امر منجر به رشد کل درآمد عملیاتی گروه شده است.

در فضای مجازی اخباری مبنی بر خرید سهام از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نماد «حکشتی» در میان اهالی بازار سرمایه در گردش است. موضوعی که اگر صحت داشته باشد تخلف بوده و سازمان متناسب با میزان تخلف صورت گرفته با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

بررسی‌های نشان می‌دهد در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شرکت یاد شده اقدام به افشای اطلاعات با اهمیت با عنوان «شفاف‌سازی در خصوص درآمد عملیاتی گروه کشتیرانی ج. ا. ا در سال ۱۴۰۰» از طریق سامانه کدال کرده است.

براساس این اطلاعیه، در بند سوم نامه شفاف‌سازی این شرکت به اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار آمده است براساس اطلاعات اولیه حسابرسی نشده از عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ شرکت‌های زیرمجموعه این گروه، رشد عملیات و رشد نرخ کرایه حمل در سال یادشده، مشاهده می‌شود که این امر منجر به رشد کل درآمد عملیاتی گروه شده است. بیش از ۸۷ درصد درآمد عملیاتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از محل بار کانتیر و فله ایجاد شده است.

با این وجود آیا امکان انجام معاملات نهانی وجود ندارد!؟ این پرسش برای معاملات همه شرکت‌های بورسی و فرابورسی به دلیل دسترسی اعضای هیأت مدیره مختص یک نماد و یک شرکت نمی‌شود و وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه پیشگیری از تخلف و بررسی اقدامات مشکوک به تخلف است.

حکشتی جزییات این تغییرات را به شرح زیر در سامانه کدال به تاریخ ۷ اردیبهشت اعلام می‌کند:

برخورد قانونی با معاملات «حکشتی» در صورت تخلف بر اطلاعات نهانی

کد خبر: ۱۵۹٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha