۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
تدوین سیاست نوین شهری و شهر هوشمند در ایران مطابق با برنامه اسکان بشر
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

تدوین سیاست نوین شهری و شهر هوشمند در ایران مطابق با برنامه اسکان بشر

وزیر راه و شهرسازی گفت: تدوین سیاست نوین شهری (NUP) و شهر هوشمند، زیر نظر برنامه اسکان بشر ملل متحد در جمهوری اسلامی به عنوان یکی از سه کشور پیشتاز در سطح بین‌المللی در مرحله نهایی قرار دارد.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در اجلاس بلندپایه ارزیابی دستور کار نوین شهری که در کاتوویتس لهستان برگزار شد گفت: ایران یکی از سه کشور پیشتاز در عرصه تدوین سیاست‌های نوین شهری و شهر هوشمند در جهان است.

به گفته قاسمی تدوین سیاست نوین شهری و شهر هوشمند در ایران مطابق با برنامه اسکان بشر در مرحله تدوین نهایی است. وی ابراز امیدواری کرد با اجرای موفقیت‌آمیز سیاست نوین شهری، گامی بلند و استوار برای ساخت توسعه پایدار شهری برداشته و شهرها به زیستگاهی بهتر برای همگان تبدیل شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرنشینی در ایران قدمتی چندهزار ساله دارد و رمز پایداری آن توجه همزمان به اقلیم، فرهنگ، اقتصاد و معنویت است، که در دهه‌های اخیر ایران نیز همچون دیگر کشورها در روند صنعتی شدن و رشد بی‌رویه شهرنشینی از گزند آسیب‌های بیشمار آن در امان نمانده است.

عضو دولت سیزدهم افزود: در دوران معاصر با پیروی از الگوهای شهرنشینی و شهرسازی غیربومی که متأثر از زندگی ماشینی بوده، توسعه شهری مبتنی بر اقداماتی صورت گرفته که عمدتا درون‌زا نبوده و منجر به افزایش قابل توجه نسبت شهرنشینی شده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha