۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کاهش ۴۲ درصدی تقاضا برای گندم صنف و صنعت با اصلاح قیمت ها

کاهش ۴۲ درصدی تقاضا برای گندم صنف و صنعت با اصلاح قیمت ها

شرکت بازرگانی دولتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اصلاح قیمت گندم صنف و صنعت، شاهد صرفه‌جویی در مصرف این محصول استراتژیک و آغاز حرکت در مسیر مصرف استاندارد گندم این بخش از ابتدای اردیبهشت‌ماه هستیم.

به گزارش بازار، شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد: میزان فروش سامانه گندم صنف و صنعت در اردیبهشت ۱۴۰۱، به ۸۵ هزار و ۲۳۵ تن رسید در صورتی که در اردیبهشت ۱۴۰۰، این میزان ۱۴۶ هزار و ۲۹۸ تن بود که صرفه‌جویی ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید، متغیر اصلی صرفه‌جویی بیش از ۶۱ هزار تنی در تحویل گندم به صنف و صنعت در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به اردیبهشت‌ماه سال گذشته، اصلاح قیمت‌ها در فرآیند عرضه این محصول استراتژیک بوده است.

بر اساس گزارش‌های موجود، در شرایطی شاهد صرفه‌جویی ۴۲ درصدی گندم در این بخش هستیم که فرآورده‌های حاصل از این محصول در صنایعِ ماکارونی، بیسکویت، شیرینی، شکلات و فرآورده‌های مشابه، بدون انقطاع و توقف، تولید و از طریق چرخه‌ی توزیع به بازار عرضه شده‌اند.

بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد اصلاح قیمت گندم در این بخش، به نحوی مانع خروج آرد از نظام توزیع شده و از هدر رفتن سرمایه ملی جلوگیری کرده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha