۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
در سال گذشته از برداشت غیرمجاز ۳۵ میلیون متر مکعب آب جلوگیری شد
مدیر دفتر حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران:

در سال گذشته از برداشت غیرمجاز ۳۵ میلیون متر مکعب آب جلوگیری شد

دهقان، مدیر دفتر حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: طی سال گذشته ۱۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران پر و مسدود شده که با این اقدام از برداشت غیرمجاز حدود ۳۵ میلیون متر مکعب آب جلوگیری شده است.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مصطفی دهقان در این خصوص اظهار داشت: طی یک‌سال گذشته اقدامات گسترده‌ای در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی صورت گرفته که از مهمترین موارد آن می‌توان به انسداد چاه‌های غیرمجاز و توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز اشاره کرد.

وی افزود: بر این اساس طی سال گذشته ۱۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران پر و مسدود شده است که با این اقدام از برداشت غیرمجاز حدود ۳۵ میلیون متر مکعب آب جلوگیری شده است.
مدیر دفتر حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران از نظارت و گشت‌زنی ۳۲ اکیپ گشت و بازرسی در امورهای منابع آب در سطح استان خبر داد و گفت: طی این نظارت‌ها ۷۶ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و مطابق قانون اقدامات لازم در این خصوص به‌عمل آمده است.

وی تصریح کرد: همچنین در سال ۹۸ منصوبات غیرمجاز از روی ۶۶ حلقه چاه مجاز با تخلیه ۴.۸۶ میلیون متر مکعب در حد پروانه بهره‌برداری تقلیل منصوبات گردید که می‌تواند کمک شایانی به آبخوان دشت کند.

دهقان با اشاره به اینکه کنتور هوشمند مانع اضافه برداشت از چاه‌های مجاز می‌شود، یادآور شد: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز یکی از اقدامات مهمی است که با جدیت پیگیری می‌شود و در سال گذشته ۴۳۰ دستگاه از این کنتورها روی چاه‌های پروانه‌دار نصب شده است.

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار درخواست در سال ۹۸ در سامانه ساماب ثبت شده بود، گفت: حدود ۱۶۰۰ مورد از این درخواست‌ها پس از بررسی مطابق با قوانین و دستورالعمل‌ها به صدور پروانه ختم شده است.

مدیر دفتر حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان گفت: با توجه به بحرانی بودن دشت‌های واقع در استان تهران، اقدامات حفاظتی از منابع آب در سال جاری با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

کد خبر: ۱۵٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha