۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
سرمایه‌ گذاری۵ هزار میلیارد تومانی در زیرساخت های گردشگری
در ۱۹ شهرستان آذربایجان ‌شرقی انجام شد؛

سرمایه‌ گذاری۵ هزار میلیارد تومانی در زیرساخت های گردشگری

تبریز- ۸۲ طرح گردشگری با ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ۱۹ شهرستان این استان در حال اجراست.

به گزارش بازار، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت: توسعه زیرساخت ها یکی از اولویت های این اداره کل است و برای این منظور طرح های مختلفی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی افزون بر هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری دارد، افزود: این استان  در رده ۵ به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و میراث فرهنگی است.

آبدار ادامه داد: با توجه به لزوم رفع نیازها و ارتقای رضایت گردشگران در استان با تلاش معاونت سرمایه گذاری اداره کل، جذب سرمایه گذار در زمینه اجرای طرح های مختلف زیرساخت گردشگری، در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: طرح هایی در شهرستان های تبریز، بستان آباد، شبستر، جلفا، خداآفرین، کلیبر، چاراویماق، بناب، اسکو، هادیشهر، میانه، سراب، آذرشهر، اهر، مراغه، هشترود، مرند، خسروشهر و هریس در حال ساخت است.

آبدار با اشاره بر اینکه حجم سرمایه گذاری در این ۸۲ طرح نزدیک به پنج هزار میلیارد  تومان است، ادامه داد: با سرمایه گذاری انجام شده از سوی سرمایه گذاران و آغاز به فعالیت طرح های یاد شده، برای بیش از ۴۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

گفتنی است این طرح ها شامل ۲۷ هتل و ۲ هتل آپارتمان، ۲۰ مجتمع گردشگری و چهار اردوگاه گردشگری و یک مرکز تفریحی و سرگرمی"، "۱۵ مجتمع خدماتی بین راهی"، "چهار اقامتگاه بوم گردی"، "چهار واحد پذیرایی و سه سفره خانه سنتی" و "۲ مجتمع آبدرمانی" با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حال اجراست.

کد خبر: ۱٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha