توانایی ایران برای تبدیل شدن به قطب منطقه در صنعت مبلمان

توانایی ایران برای تبدیل شدن به قطب منطقه در صنعت مبلمان

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران گفت: صنعت مبلمان از اهمیت خاصی برخوردار است و به دلیل ارزش افزوده بالای آن، ایران می‌تواند بعنوان قطب منطقه در این صنعت نقش آفرینی کند.

به گزارش بازار، حسن احمدیان با بیان اینکه در حال حاضر نه تنها حمایتی از صنعت مبلمان نمی‌شود بلکه واردات مواد اولیه با ارز آزاد و گران صورت می‌گیرد، افزود: یکی از مشکلات اساسی واردات ام دی اف خام اخذ حقوق گمرکی و ممنوعیت ورود ام دی اف از نوع روکش دار است در حالی که واردات ام دی اف به دلیل حفظ منابع آبی و جنگلی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: درخواست ما این است واردات ام دی اف به عنوان ماده اولیه صنعت مبلمان و به منظور حفظ منابع طبیعی (آبی و جنگلی)، بدون حقوق گمرکی و سود بازرگانی آزاد شود.

وی اضافه کرد: صنعت مبلمان پس از صنعت خودرو، جزو بزرگترین صنایع کوچک و متوسط در ایران و جهان است و در کشورهای توسعه یافته از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد و متاسفانه در ایران، این صنعت همچنان مهجور مانده است.

احمدیان با اشاره به میزان اشتغال‌زایی صنعت مبلمان در کشور گفت: با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی کشور، شاهد هشت میلیارد دلار گردش مالی در صنعت مبلمان هستیم که هشت درصد از اشتغال کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حال حاضر کشورهایی، چون ارمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، آذربایجان، عراق، قطر، عمان، بحرین و حتی روسیه دارای تولیدی اندک در صنعت مبلمان هستند در حالی که ایران نه تنها از قابلیت بالایی برای تولید برخوردار است بلکه ظرفیت مطلوبی برای صادرات این صنعت دارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران گفت: ظرفیت بالای تولید و صادرات در این بخش مدت هاست که به مسولاان این حوزه و کشور گوشزد می‌شود، اما متاسفانه بیش از ۵۰ درصد این ظرفیت بلا تکلیف و بدون استفاده مانده و این موضوع نگران کننده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به نیروی کار و انرژی ارزان در کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی، چنانچه صنعت مبلمان از حمایت مسئولان این حوزه برخوردار شود قادر به بیش از یک میلیارد دلار صادرات (در یک برنامه پنج ساله اعم از صدور مواد اولیه، ماشین آلات، مبلمان خانگی، اداری، آموزشی و ...) به کشورهای هدف خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۸٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha