۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۱
صادرات «فرش ترکمن» به کشورهای اروپایی| افزایش قیمت ها سد راه توسعه است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

صادرات «فرش ترکمن» به کشورهای اروپایی| افزایش قیمت ها سد راه توسعه است

گرگان- سردست، تولید و صادرکننده فرش های ترکمن گفت: با توجه به کیفیت فرش تولیدی ما، بیش از ۲۰ سال است که صادرات آن به کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود.

محمود سردست در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت تولیدی و صادراتی فرش های دستباف ترکمن ارائه دهنده باکیفیت ترین فرش های دستباف در استان گلستان است.

مدیر مجموعه فرش و صنایع دستی ترکمن گفت: با توجه به استفاده از نوع پشم موجود در این فرش ها و تفاوتی که کیفیت آن‌ها با سایر فرش های تولیدی دارد بیش از ۲۰ سال است که صادرات آنها به کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا صادرات محصولات محدود شد و همچنین در فروش آنها به مشکلات زیادی برخوردیم.

میرزایی ادامه داد: همچنین عدم حضور در نمایشگاه های بین المللی در سایر کشورها و سایر شهرهای کشور موجب شد که فروش ما پایین آمده و محدود به خریداران درون استانی شود.

مدیر مجموعه فرش و صنایع دستی ترکمن در خصوص چالش های دیگر این حوزه گفت: افزایش قیمت‌های مواد اولیه تولید فرش و همچنین افزایش غیرمنطقی دستمزد بافت موجب رکود بازار فرش شد.

وی افزود: اگرچه این مجموعه ظرفیت توسعه دارد اما نوسان بازار و افزایش قیمت ها سد راه توسعه شده و تنها هدف ما در این ایام حفظ شرایط موجود و همکاری با نمایندگان فروش‌مان در سایر شهرهای کشور است.

گفتنی‌ است مجموعه فرش و صنایع دستی ترکمن با ایجاد زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر از مردم استان گلستان علی الخصوص زنان خانه دار نقش پررنگی در اشتغال زایی نواحی ترکمن نشین استان داشته است.

لازم به ذکر است این مجموعه توانسته به صورت غیرمستقیم و با ایجاد نمایندگی های فروش در سایر شهرستان‌ها و شهرهای کشور بستری برای اشتغال در دیگر مناطق ایجاد کند.

کد خبر: ۱۵۸٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha