تشکیل ۳۳ هزار پرونده تعزیراتی برای واحدهای صنفی متخلف
در اردیبهشت‌ ماه رقم خورد؛

تشکیل ۳۳ هزار پرونده تعزیراتی برای واحدهای صنفی متخلف

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اعلام کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال به علت تخلفات صنفی برای بیش از ۳۳ هزار واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی، پرونده تعزیراتی تشکیل‌شده است.

به گزارش بازار، سیدمجتبی سجادی مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام‌شده به‌منظور نظارت بر چرخه توزیع کالا و ضرورت برخورد با تخلفات اقتصادی، بازرسی‌های مستمر توسط گروه‌های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها صورت گرفت و در این مدت نیز ۱۷۰ هزار و ۷۸۶ مورد بازرسی در قالب طرح‌های مختلف نظارتی با حضور بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها و دیگر دستگاه‌های ذیصلاح انجام‌شده است.

وی ادامه داد: نتیجه این بازرسی‌ها در این مدت، منجر به تشکیل ۳۳ هزار و ۱۳۹ فقره پرونده و کشف ۳۸ هزار و ۸۱۸ مورد تخلف شده است.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یادآور شد: هدف از اجرای این طرح‌های نظارتی، بررسی قیمت‌ها، جلوگیری از دپوی کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار بوده است.

سجادی اضافه کرد: آمار بازرسی‌های انجام‌شده در این مدت نشانگر آن است که بیشترین بازرسی‌ها مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل فرآورده‌های پروتئینی ازجمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، محصولات لبنی، قند و شکر، روغن نباتی و ... بوده و پرونده متخلفان پس از تحقیقات تکمیلی، برای سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرارگرفته است.

وی بیان کرد: یکی از ابزارهای خودکنترلی، درج قیمت است، بنابراین از مردم تقاضا می‌کنیم که برای مقابله با گران‌فروشی و کم‌فروشی از واحدهای صنفی که روی اجناس برچسب قیمت زده و فاکتور ارائه می‌کنند، خرید کنند.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان توضیح داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند به ستاد خبری سازمان‌های صمت استانی و شهرستانی مراجعه کرده و ثبت شکایت کنند؛ همچنین ثبت شکایات و گزارش‌ها از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) نیز امکان‌پذیر است.

کد خبر: ۱۵۸٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha