۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
توقف ریزش قیمت پلاتین به دلیل بهبود شرایط در چین| پیش بینی نقاط حمایت و مقاومت بعدی
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

توقف ریزش قیمت پلاتین به دلیل بهبود شرایط در چین| پیش بینی نقاط حمایت و مقاومت بعدی

کاهش اخیر قیمت پلاتین در نمودار، ناشی از شکست پرچم نزولی بوده و با اینحال، همچنان احتمال ریزش بیشتر قیمت وجود دارد.

به گزارش بازار، با افزایش نسبی قیمت فلزات گرانبها طی روزهای گذشته، اکنون به نظر می رسد پلاتین نیز به سمت انتهای صعودی طیف قیمت خود در حرکت بوده و به همین دلیل، قیمت این فلز گرانبها در روز سه شنبه ۰.۳۹ درصد افزایش داشت.

با اینحال، قیمت‌ پلاتین نسبت به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۱ فاصله زیادی دارند. در آن زمان، تقاضای روزافزون چین پس از بازگشایی اقتصاد این کشور، قیمت‌ها را به بالاترین حد تاریخ خود رساند.

با این حال، پس از یک دوره اصلاح و فشار قیمت به سمت شمال، در اوایل سال ۲۰۲۲، ظهور سویه اومیکرون کرونا در چین و در پی آن، قرنطینه‌های گسترده در شانگهای و سایر استان‌های این کشور در راستای اجرای سیاست «کووید صفر» باعث توقف تقاضا برای پلاتین شد.

این امر پیش بینی های نزولی قیمت پلاتین را وارد بازار کرد و در نتیجه قیمت این فلز گرانبها از ۱۱۷۷ دلار در ۹ مارس به پایین ترین حد فعلی در حدود ۹۰۰ دلار کاهش یافت.

توقف کنونی در روند حرکت نزولی به دنبال لغو قرنطینه های شانگهای توسط چین صورت گرفته که امید به افزایش تقاضا در مناطق صنعتی چین را افزایش داده است. همچنین، افزایش قیمت‌ها، ناشی از افزایش احساس ریسک‌پذیری است که بازارها هفته را با آن آغاز کرده‌اند. این امر باعث شده تا کالاهای ریسک پذیر، طی روزهای گذشته سودآوری خوبی برای سرمایه گذاران خود به همراه داشته باشند.

با این حال، احساسات کلی بازار همچنان به سیاست های جنگ طلبانه فدرال رزرو واکنش نشان داده و تا حد زیادی به اقدامات بعدی این نهاد بستگی دارد. فدرال رزرو همچنان تصمیم دارد نرخ بهره بانکی را طی ماه های آینده افزایش دهد که این به سود بازارهای ریسک پذیر نخواهد بود و از این منطر، افزایش قیمت های فعلی می تواند صرفا فرصتی جهت فروش محسوب شود.

پیش بینی قیمت پلاتین

توقف ریزش قیمت پلاتین به دلیل بهبود شرایط در چین| پیش بینی نقاط حمایت و مقاومت بعدی

کاهش اخیر قیمت پلاتین در نمودار، ناشی از شکست پرچم نزولی است. با این حال، به نظر می رسد تلاش برای هدف گذاری نقطه اتمام حرکت اندازه گیری شده به سمت جنوب، در نقطه ۸۶۱.۶۴ دلار با حمایت ۹۰۳.۷۶ دلار (پایین ترین سطح ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱) متوقف شده است.

اگر گاوها بتوانند در برابر لغزش بیشتر قیمت در همین ناحیه مقاومت کرده و جهش را آغاز کنند، آزمایش مجدد ۹۳۰.۸۴ دلار به عنوان یمقاومت مهم پیش روی پلاتین وارد عمل خواهد شد.

با این حال، پیشروی بیشتر به گاوها امکان دسترسی به مقاومت بعدی روی نقطه ۹۵۴.۹۰ دلار (بالاترین قیمت های ۲۷ می و ۲۱ ژوئن ۲۰۲۲) را فراهم خواهد کرد. اهداف دیگر به سمت شمال بالاتر از این سطح در ۹۸۵.۵۶ و ۱۰۰۸.۱۲ (پایین ترین سطح ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ و ۷ ژوئن ۲۰۲۲) مشاهده می شوند.

از سوی دیگر، کاهش به زیر سطح حمایت ۹۰۳.۷۶ دلار، نشان‌دهنده ادامه روند نزولی پلاتین بوده و به خرس‌ها اجازه می‌دهد تا محور قیمت ۸۸۶.۷۱ را هدف قرار دهند.

در صورت ادامه ریزش، حمایت بعدی در نقطه ۸۶۱.۶۴ (پایین ترین سطح ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ نوامبر ۲۰۲۰) قرار دارد.

کد خبر: ۱۵۸٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha