۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
ارزش ۳.۵ میلیارد تومانی برداشت چای در رامسر
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ارزش ۳.۵ میلیارد تومانی برداشت چای در رامسر

رامسر- بالابندیان، رئیس اداره چای رامسر با اشاره به برداشت ۴۰۰ تن برگ سبز چای ارزش آن را بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

اردلان بالابندیان در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: چایکاران رامسری در چین نخست، ۴۰۰ تُن برگ سبز چای به ارزش ۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون برداشت کردند.

رئیس اداره چای شهرستان رامسر با بیان اینکه ۸۹ درصد برگ سبز چای چیده شده درجه یک و بقیه درجه دو است افزود: چایکاران رامسری تاکنون بیش از ۹۰ درصد مطالبات خود را (تا پایان خرداد) دریافت کرده اند.

بالابندیان با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای امسال نسبت به پارسال گفت: هزار چایکار و سه کارخانه چای سازی در شهرستان فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره چای رامسر از پرداخت تسهیلات ویژه با کارمزد ۴ درصد و ۳۶ ماهه به چایکاران رامسری برای خرید ادوات کشاورزی مانند موتور برگ چین چای، هرس چای، علف تراش، آبکشی و... توسط این اداره خبر داد.

بالابندیان افزود: به آن دسته از چایکاران که تمایل به احیا و نوسازی باغ‌های چای خود دارند، به ازای هر هکتار ۳۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی (کارمزد ۴ درصد و به مدت ۳۶ ماه) پرداخت می‌شود.

وی گفت: با توجه به تمدید زمان بیمه باغ‌های چای، چایکاران تا دهم تیر فرصت دارند تا نسبت به بیمه کردن باغ‌های خود اقدام کنند.

کد خبر: ۱۵۸٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha