۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
انبوه دلیل آوری در برابر وام فرزندآوری؛ کارت پایان خدمت بهانه طفره رفتن از وظیفه قانونی
گزارش« بازار» از وامی که امیدی به دریافتش نیست

انبوه دلیل آوری در برابر وام فرزندآوری؛ کارت پایان خدمت بهانه طفره رفتن از وظیفه قانونی

بانک مرکزی در حالی سامانه ثبت شکایات متقاضیان وام فرزندآوری را اعلام کرده که این طرح هرچند به خانواده ها کمک می کند اما مشکلات زیادی را به همراه دارد و امیدی به اخذ چنین وامی نیست.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: دولت در راستای توجه به رشد میزان جمعیت کشور و تشویق و ترویج به فرزندآوری تسهیلاتی را برای خانوارهایی که صاحب فرزند می شوند درنظر گرفته است که می توان به پرداخت وام ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد اشاره کرد.

این اقدام دولت هرچند درشرایط نامساعد اقتصادی و معیشت خانوارها رویکرد قابل تحسینی است اما متاسفانه مشکلات عدیده خود را به همراه دارد. خیلی ها این روزها از پی گیری چنین وامی، صرف نظر کرده اند. عمده مشکل دریافت چنین وامی این است که بانک ها به بهانه های مختلف چون عدم منابع لازم و یا مشمولیت دریافت کننده وام فرزندآوری نظیر برخورداری پدر فرزند متولد شده از کارت پایان خدمت سربازی همچنین بررسی های سفت و سخت اعتبار سنجی سعی بر آن دارند تا خیلی همراهی لازم را با مردم در این زمینه نداشته باشند. بسیاری از مخاطبان بازار، می گویند که اصلا بانکها روی خوشی به پی گیری چنین وامی نشان نمی دهند و ظاهرا این، از آن دسته کارهایی است که برای انجام نشدن مصوب شده است!

کم میلی بانک ها به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بدون سود فرزندآوری، وام ازدواج و ...از یک طرف و تامین وام های خرد تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن از طریق اعتبارسنجی ازسوی دیگر به دلیل کمبود منابع مشکلات سیستم بانکی را دو چندان کرده طوری که خیلی ازمشمولان طرح دریافت وام های تعریف شده ای که دولت بانک ها را مکلف به پرداخت آن کرده است از دریافت آن ناامید می شوند

عدم رغبت بانک ها به پرداخت وام های تکلیفی!
اگرچه دولت و در ذیل آن بانک مرکزی بانک ها را مکلف و موظف به پرداخت چنین وامی کرده است و مردم نیز این روزها درصف طویل دریافت آن قرار دارند اما سیستم بانکی نیز با مواجهه متقاضیان انبوه، فشارهای زیادی را متحمل شده چرا که اغلب آنها منابع لازم برای پوشش چنین وامی را به این گستردگی ندارند، نتیجه چنین امری را می توان در فرایند کند پرداخت وام فرزندآوری مشاهده کرد.

کم میلی بانک ها به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بدون سود فرزندآوری، وام ازدواج و ...از یک طرف و تامین وام های خرد تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن از طریق اعتبارسنجی ازسوی دیگر به دلیل کمبود منابع مشکلات سیستم بانکی را دو چندان کرده است طوری که خیلی از مشمولان طرح دریافت وام های تعریف شده ای که دولت بانک ها را مکلف به پرداخت آن کرده است از دریافت آن ناامید می شوند.

نارضایتی مردم از روند کند دریافت وام فرند آوری، ازدواج و ...همچنین عدم همراهی لازم بانک ها در پرداخت چنین وامی موجب شد تا بانک مرکزی اعلام کند؛ "متقاضیان دریافت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج که در خصوص دریافت این دسته از تسهیلات اعتراض دارند می توانند نسبت به ثبت شکایات از طریق «سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات» بانک مرکزی اقدام کنند". شکایاتی که شاید خیلی نتیجه بخش نباشد چرا که بانک مرکزی و دست اندرکاران تصمیم گیر از ابتدا زیرساختهای پرداخت چنین وامی را به درستی مهیا نکرده اند.

قرار بر این بوده است تا بانک ها ۵۰ درصد از منابع جاری قرض الحسنه را که در اختیار دارند به وام های ازدواج و فرزندآوری اختصاص دهند، بنابراین ناتوانی بانک ها در پرداخت این نوع وامها طفره رفتن آنها از انجام تکالیف قانونی است که به آنها محول شده است

آهنگ کند بانک ها در پرداخت وامهای قرض الحسنه ای
حال با آنکه بانک ها خیلی راغب به پرداخت وام فرزندآوری نیستند و این حرکت با آهنگ کندی همراه است، اما امیرحسین بانکی پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بازار» می گوید؛ پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج اولویت نخست بانک ها باید باشد و آنها مکاف به پرداخت این نوع وام ها هستند.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور خیلی ها که معتقدند جوانان مشکلی با ازدواج و فرزندآوری ندارند، اظهارداشت: چنین تصوراتی اشتباه است چرا که تنها علت امتناع جوانان از ازدواج و همچنین خانوارها مشکلات اقتصادی است که دولت و مجلس باید در کنار هم و با برنامه ریزی درست چنین مشکلاتی را مرتفع کنند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت ازخانواده مجلس در پاسخ به این سئوال که چرا بانک ها در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری به دلایلی چون عدم توان برخورداری از منابع مالی لازم، خیلی متقاضیان را در دستیابی به چنین وامهایی همراهی نمی کنند، گفت: از آنجایی که قرار بر این بوده است تا بانک ها ۵۰ درصد از منابع جاری قرض الحسنه را که در اختیار دارند به این نوع وام ها اختصاص دهند، بنابراین ناتوانی بانک ها در پرداخت این نوع وامها طفره رفتن آنها از انجام تکالیف قانونی است که به آنها محول شده است.

در مقررات پرداخت وام فرزندآوری موضوع داشتن کارت پایان خدمت برای پدر نوزاد مطرح نشده و ملاک قرار نگرفته است. با این وجود پرداخت وام فرزندآوری برای هر کسی که از سال ۱۴۰۰ صاحب فرزند شده است الزامی است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد

داشتن کارت پایان خدمت ملاک پرداخت وام قرض الحسنه!
وی همچنین در پاسخ به اینکه برخی که دارای کارت پایان خدمت سربازی نیستند اما صاحب فرزند شده و اکنون برای دریافت وام فرزند آوری به شعب بانک مراجعه می کنند، اما با شرایط "دریافت وام در صورت برخورداری از کارت پایان خدمت" مواجه اند، گفت: چنین بهانه ای پذیرفتنی نیست چون در مقررات پرداخت وام فرزندآوری این موضوع مطرح نشده و ملاک قرار نگرفته است. با این وجود پرداخت وام فرزندآوری برای هر کسی که از سال ۱۴۰۰ صاحب فرزند شده است الزامی است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

سخنان رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت مجلس شورای اسلامی در این خصوص در حالی مطرح است که برخی ها با تماس با خبرگزاری «بازار» از امتناع بانک ها در پرداخت وام فرزندآوری به دلیل فقدان کارت پایان خدمت پدر نوزادان متولده شده خبر می دهند و خواهان رسیدگی به این موضوع هستند.

در چنین شرایطی خبرنگار «بازار» با تماس با یکی از مدیران بانکی شعبه بانک تجارت، درخصوص علت همراهی نکردن آن بانک در پرداخت وام فرزندآوری به دلیل برخوردارنبودن پدر فرزند تازه متولد شده از کارت پایان خدمت، گفت: طبق قانون و مقررات موجود پرداخت وام های قرض الحسنه به جز وام ازدواج و درمان به افرادی که از کارت پایان خدمت برخوردار نیستند، ممنوع است.

بانک ها طبق قانون علاوه بر جذب سپرده و پرداخت آن در قالب وام و تسهیلات باید در جاههایی سرمایه گذاری کنند که منفعت آن به سهامداران و سپرده گذاران برسد نه اینکه با پرداخت وام قرض الحسنه بدون سود بذل و بخشش کنند بنابراین دولت باید از محل فروش نفت و یا اخذ مالیات منابع پرداختی وام فرزندآوری و... را تامین کند تا به بانک ها فشار زیادی وارد نشود

دولت باید منابع لازم پرداخت وام فرزندآوری را در نظر گیرد و به بانک ها تزریق کند
موضوع مشکلات پرداخت وام فرزندآوری و روند کند دریافت مشمولان این طرح تا جایی است که کامران ندری، کارشناس خبره حوزه پولی بانکی نیز در گفتگو با «بازار» می گوید؛ دولت بخصوص بانک مرکزی ابتدا باید منابع لازم وامهایی چون وام فرزندآوری، ودیعه مسکن، ازدواج و وام های خرد را تجهیز کرده تا بانکها برای پرداخت آن بهانه ای چون عدم منابع لازم را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تکلیف بانک ها به پرداخت وام های گسترده بدون اینکه منابعی به آن اختصاص داده شود کار درستی نیست، چون بانک ها را با مشکل جدی کمبود منابع و نقدینگی مواجه می کند، افزود: دولت چنانچه می خواهد موضوع فرزندآوری را ترویج کند و به حمایت ازخانوادهایی که دارای فرزند بیشتر می شود، حمایت مالی کند، بنابراین باید منابع قابل توجهی را برای این امر کنار بگذارد و به سیستم بانکی تزریق نماید تا این منابع در کنار بخشی از منابع بانکی وام فرزندآوری، ازدواج و ... را با سرعت بالا پوشش دهد.

این کارشناس بانکی خاطرنشان کرد: منابع بانکها سپرده های مردمی است و چون خیلی از بانکها سرمایه و آورده چندانی ندارند، لذا الزام بانک ها به پرداخت وامهای قرض الحسنه و ... بدون تجهیز منابع و کارکارشناسی ازحیث، اقتصاد، عرف و منطق صحیح نیست چرا که منابع بانک ها متعلق به مردم است و دولت به نظرم نباید بانک ها را در پرداخت وام و تسهیلات لای گیره قرار دهد. ندری اضافه کرد: بانک ها طبق قانون علاوه بر جذب سپرده و پرداخت آن در قالب وام و تسهیلات باید در جاههایی سرمایه گذاری کنند که منفعت آن به سهامداران و سپرده گذاران برسد نه اینکه با پرداخت وام قرض الحسنه بدون سود بذل و بخشش کنند، بنابراین دولت باید از محل فروش نفت و یا اخذ مالیات منابع پرداختی وام فرزندآوری و... را تامین کند تا به بانک ها فشار زیادی وارد نشود.

فشار به بانک ها در پرداخت وام های متفاوتی که اکنون ملزم به پرداخت آن شده اند چنانچه با کمبود منابع مواجه شوند بالاجبار باید به سمت بانک مرکزی بروند که این رویکرد یعنی جز آثار تورمی به دلیل خلق پول همچنین پول داغ چیز دیگر را در بر ندارد و دود آن به دلیل رشد تورم و نقدینگی به چشم مردم می رود

بیم از تشدید نرخ تورم با اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی
وی افزود: فشار به بانک ها در پرداخت وام های متفاوتی که اکنون ملزم به پرداخت آن شده اند چنانچه با کمبود منابع مواجه شوند بالاجبار باید به سمت بانک مرکزی بروند که این رویکرد یعنی جز آثار تورمی به دلیل خلق پول همچنین پول داغ چیز دیگر را در بر ندارد و دود آن به دلیل رشد نرخ تورم و نقدینگی به چشم مردم می رود.

بنا به این گزارش، صف انتظار برای دریافت وام فرزندآوری، ازدواج، وام های خرد بدون ضامن این روزها طولانی است و خیلی از بانک ها به بهانه کمبود منابع با متقاضیان همراهی لازم را در پرداخت وام و تسهیلات ندارند. در چنین شرایطی بانک مرکزی و تصمیم گیران دولتی باید فکری به حال مردم کنند و با حمایت های مالی از بانک ها همچنین اجرای سیاست های درست، کاری کنند که مشمولان وام های تعریف شده در اسرع وقت بتوانند به چنین وام هایی برسند.

کد خبر: ۱۵۸٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 46
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرحناز IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      12 1
      بخدا من ضامن دارم ولی بانک کشاورزی میگه کارت پایان خدمت رسیدگی کنید
      • در بهدر IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
        10 3
        به خدا من لازم دارم بانک سپه میگه کارت پایان خدمت
    • سجاد عابری IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      9 0
      سلام .همه ی بهانه های بانک رو بر طرف کردم .مونده بهانه کارت پایان خدمت که اونم معافیت موقت دارم ... رسانه ها تو بوق و شیپور کردن که وام میدیم و شرایط سختی نداره و ضامن نمیخوادو اینا ...ولی همش چرت و پرته ضامن کسر از حقوق میخوان کارمند دولت ....ضامنی که کاسب باشه جواز کسب داشته باشه ملک کاسبیش برا خودش باشه شغلش هم خدماتی نباشه ...وام گیرنده هم باید کارت پایان خدمت داشته .....ما که قبل از این وام و قول حمایتا بچه دار شدیم امیدی به حمایت دولت نداشتیم .خواستم بگم که هیچ کمکی از طرف دولت بهتون نمیشه اینا آهی در بساط ندارن ..همش دروغه و بازیتون میدن
    • محمدرضا IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      25 1
      سلام. کارت پایان خدمت. دگ واسه چی میخان. اینجور همایت میکنن مردم که فرزند بیار همش سنگ جلو. پا مردم میندازن. هیشکس هم پیگیری نمیکمه. همش وعد دروغ میدن مردم
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      22 0
      سلام خسته نباشیدمنم فقط الان به خاطرکارت پایان خدمت گیرم لطفا پیگیری کنیدممنون
      • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
        1 0
        منم دقیقا مثل شمام
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      17 2
      بعد از چند روز با هزارتا بدبختی یه ضامن گیر آوردم لحظه آخر که میخواد ضامن امضا کنه میگه چون کارت پایان خدمت نداری وام بهت تعلق نمیگیره
    • حس IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      12 2
      من کارت پایان خدمت ندارم خواهشا به بانک ها بگین کارت پایان خدمت را حذف کنن
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      13 2
      خواهشن یاوام ندین یا به این جوانابگین زن نگیرین بچه درست نکنن طرف ۳تا بچه داره خونه کرایه ای خدمت نرفته برااین وام حالا گیر دادین بهش لامصبا تواین گرونی گیر ندین به مردم وخ وخ وخ
    • ادریس IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      4 1
      سلام منم همه کارا رو انجام دادم الان گیر کارت پایان خدمت دادن لطفا پیگیری کنید مگه میشه وام ازدواج کارت پایان خدمت نخواد ولی فزند آوری کارت بخاد؟
    • مجتبی مهرانپور IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      5 0
      سلام اگه دولت میخواد کمک کنه باز چرا با بهانه سنگ جلوی پای قشر ضعیف میندازه کارت پایان خدمت برای چی لطفاً پیگیری کنید ممنون
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      7 1
      با سلام خدمت شما منم بانک مسکن همه ی کاراشو انجام دادم دو روز سرکار نرفتم که وام رو بگیرم اینقد بهانه آوردن که وام رو ندن آخرش گیر دادن به پایان خدمت حالا باید چیکار کنیم یعنی کسی نیست پیگیری کنه
    • رضا IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      4 0
      واقعان مسخره است فقط گیرپایان خدمتم دیگه الکی بچه نیارین دولت هیچ حمایتی نمیکنه فقط از دروغ اعلام کرده وام میدیم
    • کریم IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      6 0
      کارت پایان خدمت شده بهانه
    • بدبخت IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      3 0
      اونیکه خدمت نرفته تواین مملکت باید بره بمیره یهنی من باسه تا بچه مستاجر باید برم بمیرم بابا مسئولین به خودتوبگیرد بابا مردم دیگه افسرده شدن
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      2 0
      توروخدا رسیدگی کنید والا مستاجرم با دوتا بچه دارم بخاطر وام فرزندی آوری الان دیگه نمیتونم برم خدمت
    • سام IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      2 0
      پرونده کامله بهم نمیدن کارت پایان خدمت می خوان به دوستم دادن بدون پایان خدمت امروز یافردا اسم ریس بانک و مدارک رامیزارم اینستا
    • محمد حسین IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      4 0
      بعد از چند روز با هزارتا بدبختی یه ضامن گیر آوردم لحظه آخر که میخواد ضامن امضا کنه میگه چون کارت پایان خدمت نداری وام بهت تعلق نمیگیره??ملت رو مسخره کردین من ۴۵سالمه و صاحب دو نوه هستم آخر چقد دروغ خجالت بکشید....
    • حکمت الله نارکی ۰۹۳۳۵۶۸۲۳۶۰ IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      4 0
      سلام من کار وام فرزند آوری کردم ضامن آوردم امضا کردن حالابهنه کارت پایین خدمت گرفتن اگه کارت پایین خدمت میخواست میگفتن تا من دنبالش نروم یه آدم کارگر
    • مرجان خانی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      3 0
      سلام میشه این پیام را در تمام گروه های که هستید به اشتراک بگذارید ?? قطعا در پی تماس های مکرر پیگیری های انجام میشه ? اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت /معافیت وام فرزندآوری به شما تعلق نگرفته با بازرسی بانک ملی غرب استان تهران تماس بگیرید و نارضایتی خود را اعلام کنید ? ...
      • امجدیان IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
        1 1
        سلام ممنون شمارشو اعلام کنید
      • عباس قاسمپور IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
        1 0
        سلام ممنون شمارش چنده
    • Marjan IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      4 0
      من زنگ زدم بازرسی گفتند به کسی که به کشورش خدمت نکرده این وام تعلق نمیگیره! گفتند ولی باز پیگیر باشید شاید مثل وام ازدواج که سال ۹۲ گفتند کارت پایان خدمت و شش ماه بعدش نامه زدند و گفتند نمی خواد باز در پی پیگیری های مکرر اقداماتی صورت گرفت
    • .. IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      1 0
      کارت پایان خدمتو بردارید ترورو به حضرت عباس اخه کجا خدمت اجباریه ای خدا
    • سام نعمتی راد IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      2 0
      تاحالادوبار حذف شدم یک بار صادرات یک بار ملی به خاطر نداشتن کارت پایان خدمت واسه وام فرزن اوری
    • ناشناس IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      2 0
      سلام .رفتیم بانک برای وام فرزند اوری میگن باید کارت پایان خدمت داشته باشی توروخدا رسیدگی کنین
    • مصطفی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 0
      چقداینوراونورکردم تمام مدارکوجورکردم سه ماه طول کشیدتاضامن جورکردم تامدارکی که توبانک نوشته روجورکردم حالا که رفتم درخواست وام بدم میگه پایان خدمت میخادخب روزاول میگفتیت چرامردمواسیرمیکنیداین چه داستانیه بگیدسرکارتون گذاشتیم خودتونوراحت کنید
    • سحر ط IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      6 0
      من ناراضی هستم چرا باید وام ب نام پدرفرزند باشد ک کارت خدمت بهانه کنند و ب ما وام ندهند
    • ابوالفضل IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      1 0
      چرا مردم را سرکار میزارید همون اول بگید کارتم میخاد
    • ابوالفضل IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      3 0
      چرا مردم را سرکار میزارید همون اول بگید کارتم میخاد
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      2 0
      واقعا مردم چقدر بخت هستن منم فرزندسوم بخاطرکارت پایان خدمت ندادن آخه چرا رسیدگی نمیشه ازلطف شماممنون واسه حمایت خوبتان
    • حمیدرضا IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      3 0
      خدا وکیلی نه خدایش خجالت نمیکشین. کی مسعوله چرا این چرتو درست نمیکنین. یعنی چی کارت پایان خدمت میخواد. بابا وامی که قول دادین چه ربطی به خدمت داره چرا برای بهانه همه چی رو به هم ربط میدین
    • حسین IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      1 0
      سلام من الان مستجرم سه فرزند دارم چرا باید به کارت پایان خدمت گیر بدید یا وام ندهید یا میدید به همه بدین اینقدر بهانه نیارید تورو خدا این طرح رو بردارید آخه من 40 سالمه چطوری الان برم خدمت
    • مهدی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      1 0
      کلی برنامه ریزی کردیم برای این وام به ضامن رو زدیم که بیاد امضا کنه حالا طرف انگار از سفره باباش میخاد وام بده میگه کو پایان خدمتت خب از اول میگفتید چه کاریه
    • A IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      8 0
      ملت دست چه ابلهانی افتاده?
    • رضا IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      1 0
      خدا لعنتشون کنه واقعا یعنی کارت پایان خدمت رو میخوان چکار کنن
    • محمدعلی خالدی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      1 0
      سلام من به بانک کشاورزی مراجع کردم ولی بهم گیردادن برای کارت پایان خدمت فرزند داشتن چه ربطی به کارت پایان خدمت داره
    • جلیلی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      1 0
      من همه مدارک را جو. کردم 20روز هم علاف شدم ضامنها هم امضاع کردن گفتن میریزیم به حسابت بعد از 20روز رفتم بانک ببینم چرا نریختن ویگن کارت نداری خوب چرا همون اول نگتی
    • سام IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 0
      #برداشتن شرط کارت پایان خدمت
    • اصغری IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 1
      با درود و احترام بنده معلم رسمی آموزش پرورش هستم و وام فرزند آوری را برای اعمال جراحی تصادفی که برام پیش امد لازمم است، ۲۰سال خدمتم در اموزش پرورش، ۱۵ سالش بخاطر خدمت سربازی بود که امروز در لحظه آخر گفتند سیستم سه پاد اطلاعات کارت پایان خدمت را نمی آورد، در این ۲۰سال بجای سربازی، چک و سفته ۳برابر وام و کسر از حقوق خودم علاوه بر ۲ ضامن میدادم و این اولین بار است که با این مشکل مواجه شدم. دولت خودمون به معلم کارت پایان خدمت نمیده و هفته بعد باید ۱۰۰میلیون هزینه جراحی بدهم. لطفا یکی از عزیزانی که اطلاع داره راهنماییم کنه، معطل و مستاصل ماندم هم میهنان عزیز. وام را برای روز خوشی خودم نمیخوام من هم بدبختی مثل بقیه مردم هستم. با تشکر، اصغری از اردبیل
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      3 1
      سلام اقا پایان خدمت چیه میدن توجه نکنید پیگیر باشید میدن خیلی هم راحت
    • صمد IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 0
      سلام همتون زنگ بزنید بانک مرکزی تهران 0212607 من هم رفتم اومدم بهم ندادن میگن پایان خدمت میخوا
    • محمد IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      0 0
      سلام بخدا ما خیلی این وامو لازم داریم من به بانک مرکزیم که زنگ زدم گفتن باید کارت خدمت داشته باشی تو رو خدا این شرطو حذف کنید
    • سجاد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      0 0
      من با چه بدبختی ضامن جور کردم واسه وام فرزند آوری کل پرونده تکمیل شده الان بانک میگه کا ت پایان خدمت میخای به خاطر خدا پیگیری نمایید
    • بدون پایان خدمت IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      روزی که مارو تشویق می کردین برای فرزند آوری می بایست میگفتین اگه کارت پایان خدمت دارین بچه دار شین نه الان که دیگه پشت باجه بانک مارو حیرون خودتون دارین
    • جعفری هستم IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      0 0
      سلام شما می گین پایان خدمت برای وام می خواد من سه بچه برای دولت بزرگ می کنم این خدمت نیست تواین شرایت