۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
ورود لایروب ها به خلیج گرگان بعد از احداث «دایک»| عملیات لایروبی ۱۶ ماه زمان نیاز دارد
در گفتگو با بازار بیان شد؛

ورود لایروب ها به خلیج گرگان بعد از احداث «دایک»| عملیات لایروبی ۱۶ ماه زمان نیاز دارد

گرگان- اسعدی، مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از ورود لایروب ها به خلیج گرگان بعد از احداث دایک در آشوراده خبرداد و گفت: پروژه احیای خلیج گرگان، ۱۲ الی ۱۶ ماهه است.

اله یار اسعدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: حدود هفت سال مطالعات در مورد خلیج گرگان و لایروبی کانال های خزینی، آشوراده و چپاقلی انجام شد که ماحصل آن دستور فوری رئیس جمهور برای آغاز عملیات اجرایی به منظور جلوگیری از تشدید خشکی این پهنه آبی بود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: بعد از این دستور سازمان بنادر، اقدامات فنی و مهندسی را آغاز کرده و بروزرسانی هیدروگرافی جزیره و کانال ها، توپوگرافی و نقشه های هوایی انجام شد.

وی بیان کرد: مطابق دستور رئیس جمهور، قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار مشخص و ما تمهیدات این حضور را فراهم کردیم.

اسعدی ادامه داد: در حال حاضر با رعایت الزامات محیط زیست، احداث دو دایک(سد خاکی) تعریف شده که محل تخلیه رسوبات حاصل از لایروبی کانال آشوراده خواهد بود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: شش دستگاه بیل مکانیکی مشغول احداث دایک هستند که بعد از این مرحله مطابق زمانبندی، لایروب ها به منطقه وارد خواهند شد و عملیات لایروبی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعتبارات این پروژه به موقع پرداخت شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب سازمان بنادر واریز کرده است.

اسعدی با بیان این که مشکل تخصیص اعتبار نداریم، اضافه کرد: در همین راستا قراردادی را با قرارگاه منعقد و برای ورود تجهیزات و کارگاه پیش پرداخت های اولیه به استناد الزامات و ملزمات قراردادی فی ما بین واریز شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان توضیح داد: چهار ماه از دستور رئیس جمهور مبنی بر آغاز عملیات لایروبی گذشته و ما منتظر تخصیص اعتبار و ترک تشریفات انعقاد قرارداد بودیم ولی همزمان کار اجرایی را هم آغاز کردیم.

طبق گفته وی مبلغ واریزی در مرحله اول ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و برای اجرای این پروژه ۱۲ الی ۱۶ ماه به دلیل ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha