۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
۷۰۰ هکتار زمین برای احداث مسکن ملی در روستاهای گلستان تامین شد
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

۷۰۰ هکتار زمین برای احداث مسکن ملی در روستاهای گلستان تامین شد

گرگان- حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: بیش از ۷۰۰ هکتار زمین در گلستان برای احداث مسکن روستایی طی مدت چهار سال تامین شده است.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه طرح ملی مسکن، مبنی بر واگذاری زمین مازاد دستگاه های اجرایی در گلستان اتفاق افتاده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: در طول چهار سال برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گلستان به ۷۰۰ هکتار زمین نیازمندیم که خوشبختانه بیش از ۷۰۰ هکتار زمین در اجرای این طرح شناسایی شده است.

وی بیان کرد: مقرر شده سالانه هفت هزار مسکن روستایی احداث شود که در سال اول حدود ۱۰ هزار نفر شناسایی شده و بیش از ۱۰۰ درصد تعهد متقاضیان ما در سال نخست است.

حسینی گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۹۰۰ نفر تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصدی را دریافت کردند و مابقی هم منتظر ابلاغ افزایش تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اضافه کرد: از آن دسته افرادی که منتظر ابلاغ افزایش تسهیلات بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان هستند تقاضا داریم کار خود را شروع کنند زیرا تمامی قراردادهای بانکی از سال ۱۴۰۰ متمم داشته و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش تسهیلات بانکی تعلق می گیرد.

وی افزود: تاکنون چهارهزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در مرحله فونداسیون، سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در مرحله سقف و بیش از دو هزار واحد مسکن روستایی در مرحله سفت کاری است.

حسینی با اشاره به اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن قائم مقام اداره کل راه و شهرسازی است بیان کرد: در این شهرها زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی تامین و واجدان شرایط معرفی شده و کار ساخت توسط ما انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در پنج شهر استان تامین زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام و در اختیار بنیاد مسکن برای احداث گذاشته شده است.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha