۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۳
عملکرد وزارت صمت قابل قبول نیست| انتقاد از تداوم خام فروشی و گرانی
نماینده مردم مهاباد در مجلس:

عملکرد وزارت صمت قابل قبول نیست| انتقاد از تداوم خام فروشی و گرانی

نماینده مردم مهاباد در مجلس، از تولید خودرو بی کیفیت، افزایش قیمت خودروهای ایرانی و از سوی دیگر گرانی قیمت مصالح ساختمانی مانند سیمان، آهن‌آلات و فولاد انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت حوزه صنایع و معادن کشور، گفت: متاسفانه تولید خودرو بی کیفیت، افزایش قیمت خودروهای ایرانی و از سوی دیگر افزایش قیمت مصالح ساختمانی مانند سیمان، آهن‌آلات و فولاد از جمله مشکلات این حوزه است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد هستیم که هر روز قیمت خودروهای تولید داخل افزایش و کیفیت آنها کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر معادن کشور اقدام به خام فروشی می‌کنند و ارزش افزوده آنها برای کشورهای دیگر است و ما منابع طبیعی خود را از دست می‌دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در زمینه واردات ماشین آلات سنگین و خودروهای مورد نیاز حمل و نقل عمومی نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت در مقابل مصوبه مجلس و ابلاغ هیات وزیران ایستادگی می‌کنند و اجازه واردات را نمی‌دهد و این اقدام باعث شده مردم و کامیون داران با مشکلاتی مواجه شوند.

وی با تاکید بر اینکه ضعف و کمبود در زمینه تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع نیز مشکلاتی را به همراه داشته و تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز خود را با قیمت بسیار بالایی تامین می‌کنند، عنوان کرد: همین امر باعث شده صنایع با حداقل ظرفیت خود طی سال گذشته کار کنند و درصد زیادی از کارگران صنایع از چرخه کار خارج شوند.

محمودزاده با بیان اینکه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به دلیل نبود و گرانی مواد اولیه بیش از ۵۰ درصد نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند، گفت: صنایع فولادی نیز با مشکلات بسیار بالایی مواجه شده و بخشی از نیروهای خود را اخراج کرده و پایین تر از ظرفیت کار می‌کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت طی دوران فعالیت خود عملکرد قابل دفاعی ندارد و استیضاح وی کلید خورده است، ادامه داد: وزارتخانه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی با مشکلات جدی مواجه هستند و بخشی از نمایندگان به عملکرد وزارت ورزش و جوانان ایراد وارد می‌کنند و این وزارتخانه با ضعف عملکرد مواجه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورت تداوم وضعیت فعلی طی چند ماه آینده حدود نیمی از کابینه آقای رئیسی باید استیضاح شوند زیرا با مشکلات بسیار زیادی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی مواجه می ‌شویم.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha