۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
صنعت دچار شعارزدگی شده است
رییس خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی:

صنعت دچار شعارزدگی شده است

مشهد- رییس خانه صنعت و معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: شعار ها از عملکرد ما در حوزه صنعت و معدن جلوتر است و دراین حوزه دچار شعارزدگی شدیم.

به گزارش خبرنگار بازار حسن حسینی در نشست خبری روز دوشنبه به مناسبت دهم تیرماه، روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران اظهار کرد:متاسفانه در کشور شعارهای زیادی درباره توسعه و حمایت از تولید داده می شود که این شعارها از عملکردها جلوتر است.

وی ادامه داد: ما آدم‌های سیاسی نیستیم، اما سیاست را رصد می‌کنیم و این روزها رفت و آمدهای سیاسی در کشور امیدهایی را ایجاد کرده است.

رییس خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: هرکسی در تولید نباشد و مشکلات تولید را مطلع نباشد، تصور می کند همه مسائل حل شده است در حالی که مشکلات پابرجاست.

وی تاکید کرد:این در حالیست که ما هنوز در زیر ساخت هایمان که عامل توسعه می باشد،مانند دربحث برق، گاز، زمین و ... همچنان مشکل داریم که این مشکلات با شعار نیزحل نمی‌شود و باید برایش برنامه داشته باشیم.

سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی در خراسان رضوی
در ادامه این نشست رئیس سازمان صمت خراسان رضوی نیز تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

امیر رضا رجبی خاطر نشان ساخت: همچنین طی سه ماهه اخیر در سال جاری برای یک هزار و ۹۰۰ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است و این در حالیست که ۶۰ واحد تولیدی نیز بین ۲۰ تا ۲۰۰ درصد ارتقای ظرفیت تولید داشته اند.

وی با اشاره به این نکته که از مجموع واحدهای تعطیل شده ۱۲ واحد که در سال گذشته دچار رکود شدند به چرخه تولید بازگشتند،اظهارداشت: ۵۰ پرونده برای واحدهای راکد استان در ستاد تسهیل استان تشکیل شده است که برخی از واحدهای تولیدی حتی ماشین‌آلات و تجهیزات خود را جمع آوری کرده اند و فقط ساختمان آن باقی مانده است .

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی در ادامه اعلام کرد: برخی از واحدهای تولیدی مشکلاتی در مدیریت، سهام‌داری دارند و برخی دیگر نیز با هدف صادرات، تولیداتی داشتند که با مشکلاتی در این زمینه روبرو شدند.

وی در ادامه از ۳۷۳ واحد راکد در استان خبرداد و افزود: ۳۷۳ واحد راکد در استان وجود دارد و تا انتهای سال تکلیف واحدهای راکد را مشخص خواهیم کرد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی درباره بازگشت قیمت‌ها به انتهای ماه اردیبهشت سال جاری گفت: این موضوع مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور است و در حال حاضر مشغول ثبت قیمت های واحدهای تولیدی در سامانه هستیم تا افزایش قیمت بدون ضابطه انجام نشود.

رجبی با اشاره به اینکه چیزی به اسم قیمت گذاری دستوری نداریم ادامه داد: این اقدام شفافیت قیمت گذاری است که هدف از این کار اعلام قیمت تولید کننده است، اما عده ای نیز این شفافیت را نخواستند و دربرابر آن مقاومت کردند.

۳۷۳ واحد راکد
وی بیان کرد: یکی از برنامه های سازمان صمت استان حفظ و نگهداشت همه واحدهای صنعتی است که پروانه بهره برداری برای آنها صادر شده است، در این راستا تقریبا با تلاش و برنامه ریزی انجام گرفته موفق شدیم پارسال ۱۲ واحد صنعتی راکد استان را به چرخه تولید بازگردانیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اینک ۳۷۳ واحد صنعتی راکد در استان وجود دارد که همه آنها دسته بندی شده اند و واحدهایی که دیگر امکان احیای آنها نیست به درخواست صاحب واحد پروانه اش ابطال شد و تغییر فرآیند تولید داده و پروانه جدید برای آن صادر شده است.

رجبی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان صمت شناسایی گلوگاه های توسعه در حوزه های حوزه صنعت، معدن و تجارت است چرا که پس از ابلاغ برخی قوانین و مقررات از طریق وزارتخانه، اجرای آنها دچار مشکل می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: به عنوان مثال سقف واردات ماشین آلات خط تولید برای کسانی که پروانه بهره برداری دارند، نامحدود است، به این معنا که اگر از آن ماشین تولید داخل وجود نداشته باشد، امکان واردات آن میسر است، اما عده ای از تولیدکنندگان جواز تاسیس دارند که سقف ماشین آلات وارداتی خط تولید برای آنان محدود و ۵۰۰ هزار دلار است که این موضوع برای چند واحد در حال تاسیس مشکل ایجاد کرده بود.

وی افزود: با مکاتبات و نشست های متعددی که در وزارت صمت برگزار شد، وزیر در کمترین زمان با برداشته شدن محدودیت واردات ماشین آلات برای دارندگان جواز تاسیس صنعتی موافقت کرد که این مهم مسیر را برای توسعه واحدهای تولیدی استان و کل کشور گشود و نخستین گام در این بخش را استان خراسان رضوی برداشته بود.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha