۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
فرار ۲ متخلف بورسی از کشور| تخلفات فولاد مبارکه بیش از مجموع اختلاس خاوری و بدهی زنجانی است
رئیس کمیته تفحص از بورس به بازار خبر داد

فرار ۲ متخلف بورسی از کشور| تخلفات فولاد مبارکه بیش از مجموع اختلاس خاوری و بدهی زنجانی است

رئیس کمیته تفحص از سازمان بورس از هیئت رئیسه مجلس خواست تا گزارش های تهیه شده را به سرعت در دستور کار قرار دهند، چراکه وقتی افراد مرتبط متوجه جزئیاتی می شوند، به سرعت از کشور متواری می شوند.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره نتایج تحقیق و تفحص از سازمان بورس بیان کرد: نزدیک به شش ماه است که تحقیق و تفحص از سازمان بورس شروع شده است. البته در جریان این تحقیق و تفحص سازمان بورس همکاری خوبی با اعضای کمیته فوق نداشت.

این نماینده مجلس اظهار کرد: پاسخ دهی به درخواست های کمیته فوق از سوی سازمان بورس، حتی سه الی چهار ماه به طول می انجامید. از این رو ما از ریاست مجلس درخواست کردیم تا مهلت فعالیت کمیته تحقیق و تفحص از سازمان بورس را مجددا تمدید کنند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان بورس در مجلس گفت: طبق نظر مراجع، تا محکومیتی در این بخش قطعی نشود نمی توانیم اظهارنظر کنیم. با این حال حیف و میل و سودجویی های زیادی از سوی کسانی که در این سازمان دستی بر آتش داشتند و افرادی که نفوذی بودند، رخ داده است.

وی با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از سازمان بورس را در اولین فرصت آماده می کنیم، تصریح کرد: انشالله سعی می کنیم اگر فرصت تازه ای به ما دادند گزارش تحقیق و تفحص از سازمان بورس را جامع و کامل تر تنظیم کنیم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان بورس در مجلس بیان کرد: البته تهیه گزارش تحقیق و تفحص یک طرف قضیه است و در دستور قرار گرفتن آن، سویی دیگر قضیه. به عنوان مثال، ما چندین ماه است که گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را به مجلس ارائه دادیم و در کمیسیون صنایع هم تصویب شده است. اما هر روز به بهانه های مختلف از قرائت آن در صحن جلوگیری می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تخلفات در بخش فولاد مبارکه بسیار زیاد است، تاکید کرد: زمانی می گفتند خاوری سه هزار میلیارد تومان اختلاس و بابک زنجانی ۱۵ هزار میلیارد تومان تخلف داشته است؛ در حالی که تخلفات در فولاد مبارکه اصفهان ۹۲ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از فولاد مبارکه متعلق به سهام عدالت است، بیان کرد: این سهام برای افراد ضعیف است و سهم این افراد در این بخش ضایع و از بین رفته است.

وی بیان کرد: درخواست ما از هیئت رئیسه مجلس این است که گزارش های تهیه شده را به سرعت در دستور کار قرار دهد، چراکه وقتی افرادی مرتبط با گزارش متوجه جزئیاتی مربوط به خود می شوند به سرعت از مملکت فرار می کنند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان بورس در مجلس تصریح کرد: متاسفانه در جریان تحقیق و تفحص از سازمان بورس یک تا دو نفر متخلف از کشور فرار کردند که این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha