۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
بهبود نقدشوندگی بازار سرمایه با افزایش دامنه نوسان
مدیرعامل فرابورس ایران عنوان کرد

بهبود نقدشوندگی بازار سرمایه با افزایش دامنه نوسان

فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران گفت: با افزایش یک‌درصدی دامنه نوسان نقد شوندگی در بازار سرمایه بهتر شده است.

به گزارش بازار، میثم فدایی امروز (دوشنبه) در نشست مشترک کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و فرابورس ایران، افزود: ارزش معاملات فرابورس در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵۲ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز در فصل بهار امسال، افزایشی ۱۰۸ درصدی در ارزش معاملات نسبت به سه‌ماهه ابتدایی سال گذشته داشتیم.
فدایی اظهار داشت: با توجه به افزایش یک‌درصدی دامنه نوسان در ابتدای امسال، نقد شوندگی در بازار سرمایه بهتر شده است.

مدیرعامل فرابورس ایران همچنین بابیان اینکه اکنون شرایط بازار نسبت به سه ماه گذشته تغییر کرده است، تصریح کرد: اواخر سال گذشته و ابتدای امسال فعالان بازار تمایل به افزایش دامنه نوسان داشتند،، اما رایزنی‌های امروز نشان می‌دهد همه خواستار این تغییر نیستند.

وی در خصوص صف‌نشینی در بازار پایه هم گفت: باید موضوع صف نشینی‌ها که در بازار پایه باعث پروژه شدن سهم و ایجاد مشکلات شده است، بررسی شود.

محمدرضا دهقانی احمدآباد دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار هم در این نشست، افت حاشیه سود کارگزاری‌ها را موجب کاهش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کارگزاری‌ها برشمرد و گفت: با میانگین حجم معاملات خرد ۳۷۰۰ میلیارد تومان در روز، صنعت کارگزاری در شرایط سربه‌سر قرار دارد و اگر میانگین حجم معاملات خرد روزانه کمتر باشد، در کل صنعت زیان ایجاد می‌شود.

وی همچنین نظارت‌های موازی و نبود سرمایه‌گذاران حرفه‌ای را از دغدغه‌های کارگزاران دانست و افزود: احراز شرایط سرمایه‌گذار حرفه‌ای نیاز به اطلاعاتی دارد که مرجع آن بخشی در سپرده‌گذاری مرکزی و بخش دیگری در سازمان بورس است که باید امکان دسترسی کارگزاران به این اطلاعات برای احراز شرایط و تائید سرمایه‌گذار حرفه‌ای فراهم شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha