۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کسب سود و مشارکت در تولید ویژگی اوراق ارزی
دبیر کمیته فقهی سازمان بورس مطرح کرد

کسب سود و مشارکت در تولید ویژگی اوراق ارزی

پیره، دبیر کمیته فقهی سازمان بورس، گفت: اوراق و صکوک ارزی علاوه بر تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی، محلی برای کسب سود و مصون ماندن خریداران این اوراق از نوسانات ارزی است.

به گزارش بازار، مجید پیره درباره راهکارهای بازار سرمایه برای کسب سود ارزی، افزود: اوراق و صکوک ارزی یک ورقه بهاداری است که می‌تواند امکان تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی را فراهم کند و سرمایه گذاران این اوراق ارزی هم بر مبنای نرخ‌های متناسب با نوسات نرخ ارز، منفعت کسب کنند.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس تصریح کرد: در صورت راه اندازی بازار کارا برای اوراق ارزی، این ظرفیت فراهم می‌شود که علاوه تحقق تامین مالی بنگاه ها، شرکت‌ها بتوانند نوسانات نرخ ارز را برای مخاطبین خود پوشش دهند.

وی ادامه داد: در برخی از حوزه‌ها، دارایی که موضوع اوراق قرار می‌گیرد، اساسا دارایی مرتبط با ارز است، مانند بخش نفت، گاز و محصولات مرتبط با صادرات، همانند حوزه‌ای که می‌خواهد بخشی از محصول خود را در قالب قرارداد سلف (دریافت وجه نقد در حال، برای تحویل کالا در آینده) به دارندگان اوراق بفروشد که در واقع دارنده این اوراق با خرید سلف آن محصول، از محل نوسات نرخ ارز و تاثیرش بر قیمت آن محصول منتفع می‌شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha