۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری در سد کبودوال علی آباد
سرپرست اداره کل شیلات گلستان خبرداد؛

اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری در سد کبودوال علی آباد

علی آبادکتول- جباری، سرپرست اداره کل شیلات گلستان از اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری در سد کبودوال علی آباد کتول خبرداد و گفت: این طرح بسیار مهم تولیدی و اقتصادی در بیش از سه هکتار اجرا می‌شود.

اسماعیل جباری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: احداث مجموعه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در سد کبودوال با وسعت سه هکتار می‌تواند در بخش بهره‌وری از آب کمک زیادی به استان و کشور نماید.

سرپرست اداره کل شیلات گلستان با بیان اینکه مطالعات دقیقی بر سد کبودوال انجام شده، افزود: اجرای این طرح می‌تواند راهگشای توسعه اقتصادی در فضاهای موجود منابع سدها باشد.

وی اعتبار مورد نیاز طرح را ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این اعتبار از محل تسهیلات بانک توسعه کشورهای اسلامی دریافت می‌شود.

به گفته جباری، این طرح با ظرفیت ۲۵۰ تن گوشت و ۸۰۰ کیلوگرم خاویار و همچنین تولید سالانه ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری، با استفاده از آب ذخیره شده در پشت سد نگارستان در شهرستان علی آباد کتول اجرا می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از آب‌های متعارف و نامتعارف در صنعت آبزی پروری خاطر نشان کرد: استفاده از آب‌های ذخیره شده در پشت سدهای استان، چاه‌های مجاز کشاورزی و همچنین آب‌های شور در سواحل دریای خزر، از مهم‌ترین برنامه‌های شیلات جهت توسعه صنعت آبزی پروری استان به شمار می رود.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha