۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
۷ درصد مشترکان آب استان سمنان «بدمصرف و پرمصرف» هستند
مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان:

۷ درصد مشترکان آب استان سمنان «بدمصرف و پرمصرف» هستند

سمنان- طاهری، مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان گفت: هفت درصد از مشترکان آب شهری و روستایی استان در زمره «بدمصرف و پرمصرف‌ها» هستند و احتمال قطعی آب این قشر تا پایان تیرماه وجود دارد.

محمد طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه هفت درصد از مشترکان آب شهری و روستایی استان در زمره «بدمصرف و پرمصرف ها» هستند، ابراز کرد: از یک سو نیاز به همراهی مردم در زمینه صرفه جویی مصرف آب هستیم اما با مشترکان پرمصرف نیز برخورد خواهیم کرد.

وی در تعریف افراد پر مصرف و بد مصرف و با بیان اینکه مصرف آب تا دو برابر الگوی مصرف نیز طبق قانون قابل اغماض است، افزود: الگوی مصرف ۳۰ متر مکعب در ماه تعیین شده و کسانی که بیش از دو برابر این میزان مصرف کنند، در زمره پر مصرف ها و بد مصرف ها قرار می گیرند.

مدیرعامل آبفای استان سمنان با بیان اینکه با مشترکان پرمصرف برخورد می شود، گفت: گام نخست برخورد با این قشر، تذکر رسمی و کتبی است که مدیریت مصرف آب را مد نظر قرار دهند و طبق قانون در صورت ادامه مصرف نادرست، در گام های بعد قطع موقت اشتراک آب از دو تا سه روز در دستور کار قرار می گیرد در صورتی که این وضعیت ادامه یابد قطع اشتراک صورت می گیرد.

طاهری بیان کرد: ۲۱ هزار مشترک در استان در زمره مشترکین پرمصرف قرار دارند که تذکرات لازم به این قشر داده شده تا شاهد صرفه جویی در مصرف آب باشیم چرا که نیاز داریم با مصرف حدود ۲۰ درصدی همه مردم این تابستان را پشت سر بگذاریم و دچار کمبود بیش از این میزان آب نباشیم.

وی با بیان اینکه مجموعا ۲۷۲ هزار مشترک آب در استان سمنان وجود دارد، گفت: الگوی مصرف در کشور ۱۵ مترمکعب است که این شاخص در استان کمی بیش از ۱۴ متر مکعب برآورد می شود که نشان می دهد مصرف مردم استان خوشبختانه کمتر از نُرم کشوری است.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha