۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
پیشنهاد منع واردات طلا از روسیه در دست بررسی است
صدراعظم آلمان:

پیشنهاد منع واردات طلا از روسیه در دست بررسی است

صدر اعظم آلمان طی سخنانی گفت که گفتگو میان رهبران اتحادیه اروپا در خصوص بررسی قطع واردات طلا از روسیه ادامه دارد.

به گزارش بازار، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان طی سخنانی گفت که گفتگو میان رهبران اتحادیه اروپا در خصوص بررسی قطع واردات طلا از روسیه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، این سخنان شولتز در پی تشکیل نشست رهبران «گروه ۷» در ابتدای هفته جاری مطرح شده که موضوع توقف واردات طلای روسیه نیز در جریان آن مورد بررسی قرار گرفت.

تاکنون کشورهای آمریکا، کانادا و ژاپن در خصوص منع واردات طلا از روسیه موافقت خود را اعلام کرده اند. با اینحال، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا اعلام کرده که این موضوع نیاز به بررسی های با دقت و تشکیل جلسات مشتورتی بیشتر میان اعضای اتحاده اروپا داشته و به سادگی نمی تواند در خصوص آن تصمیمی گیری کرد.

به نظر می رسد اظهارات امروز صدراعظم آلمان مبنی بر جدی شدن بررسی پیشنهاد منع واردات طلا از روسیه، منجر به افزایش قیمت این فلز گرانبها در ساعات اولیه صبح امروز شد.

در زمان نگارش این گزارش، قیمت طلا با نیم درصد افزایش، به بالای ۱۸۳۵ دلار رسیده که پیش بینی می شود طی ساعات آتی، شاهد آزمایش موقت ۱۸۴۲ دلار نیز باشیم. با اینحال، بسیاری از تحلیلگران معتقدند قیمت طلا می تواند پس از یک افزایش جزئی و کوتاه مدت به سمت ۱۸۱۷ دلار اصلاح شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha