کاهش حضور بخش خانگی در بازار سکه و طلا | پیش بینی آینده بازار جهانی
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با بازار مطرح کرد

کاهش حضور بخش خانگی در بازار سکه و طلا | پیش بینی آینده بازار جهانی

محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه نوسانات موجود در بازار طلا و سکه داد و ستد را کاهشی کرده است، گفت: اونس جهانی روال عادی خود را طی می کند و نوسانات معمولی دارد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: این روزها بازار طلا و سکه به دلیل نوسانات نرخ ارز و اونس جهانی طلا باعث شده تا این روزها این بازار دچار نوسان شده و داد و ستد را برای فعالان و حتی بخش خانگی سخت و خطرناک کند.

برخی از فعالان بازار طلا و سکه معتقد هستند که این روزها پیش بینی آینده بازار سخت و دشوار شده است. آنها در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار می گویند اگر پیش بینی ها سخت باشد و نوسان زیاد شود قطعا روند داد و ستد را سخت خواهد کرد و رکود در بازار حاکم می شود.

«آیت محمدولی» رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که چه عواملی در بازار طلا تاثیرگذار است؟ گفت: سه عامل نفت، اونس جهانی و ارز در بازار طلا و سکه اثرگذار هستند. البته عواملی هم هستند که به صورت ناخواسته در بازار تاثیر می گذارد اما به هر حال نگاه خشمگینانه به فلز طلا می تواند روی قیمت آن اثر بگذارد.

وی ادامه داد: این روزها هم در کنار نوسان نرخ ارز، اونس جهانی نیز دچار نوسان بوده و نوسانات آن کاهشی بوده است و بازار ارز هم در آن نوسانات چند روزی است که به سمت کاهش بوده است. اینها مستقیما بر روی قیمت سکه و طلا اثر می گذارد و ما هم انتظار این را داریم که نوسانات کاهشی ادامه دار باشد و به سمت آرامش واقعی خود حرکت کند.

با نوسانی که در بازار وجود دارد داد و ستد در بازار اندک می شود یعنی کُند پیش می رود. این موضوع نیز می تواند در قیمت سکه و طلا و داد و ستدی که باید در بازار ایجاد شود اثرگذار و آن انتظار از روند خرید و فروش ایجاد نشود. دلیل آن هم نوسانی است که در بازار وجود دارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: با این روش و نوسانی که در بازار وجود دارد داد و ستد در بازار اندک می شود یعنی کُند پیش می رود. این موضوع نیز می تواند در قیمت سکه و طلا و داد و ستدی که باید در بازار ایجاد شود اثرگذار و آن انتظار از روند خرید و فروش ایجاد نشود. دلیل آن هم نوسانی است که در بازار وجود دارد.

محمد ولی در پاسخ به این پرسش که این نوسانات باعث کاهش حضور بخش خانگی در بازار سکه و طلا شده است. اما به هر حال این بازار همواره یکی از بازارهای جذاب برای بخش خانگی و افرادی که دارای سرمایه هستند بوده است. آیا هنوز هم این جذابیت برای خرید طلا وجود دارد؟ تاکید کرد: افرادی که سرمایه دارند و می خواهند سرمایه گذاری کنند خرید طلا در بحث دراز مدت می تواند برای آنها دارای جذابیت و سودآور باشد. تجربه نشان داده است که این سرمایه گذاران در دراز مدت به دلیل جذابیت طلا در دنیا ضرر نمی کنند.

افرادی که سرمایه دارند و می خواهند سرمایه گذاری کنند خرید طلا در بحث دراز مدت می تواند برای آنها دارای جذابیت و سودآور باشد. تجربه نشان داده است که این سرمایه گذاران در دراز مدت به دلیل جذابیت طلا در دنیا ضرر نمی کنند

وی افزود: افزایش جمعیت در دنیا باعث شده تا تولید طلا از تقاضا عقب بماند و همین موضوع منجر به جذابیت طلا در دراز مدت در دنیا هم باشد. تولید طلا همواره از تقاضا عقب بوده است و همین در دراز مدت تاثیرگذار بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به طولانی شدن جنگ روسیه و اوکراین اونس جهانی طلا همین روند نوسان اندک و یا کانال ۱۸۰۰ دلار را تجربه خواهد کرد یا اینکه رشد و یا ریزش شدید را شاهد خواهیم بود؟ گفت: در مقطعی در سال های قبل اونس جهانی به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید و در اوایل جنگ روسیه و اوکراین دیدیم که قیمت اونس جهانی در مقطعی کوتاه به ۱۹۷۰ دلار هم رسید. بلاخره هم این اتفاقات و هم نگاه برخی کشورها نسبت به هم و سال میلادی برخی کشورها که اقدام به پُر کردن خزانه خود می کنند اینها در اونس جهانی طلا اثرگذار است. اما در حالت عادی و معمول در این مقطع اونس جهانی روال عادی خود را طی می کند و نوسانات معمولی دارد. اما به هر حال شاید در مقطعی ۱۷۷۰ تا ۱۷۸۰ دلار در هر اونس را ببیند اما بعید است در این قیمت ها ثابت بماند و کاهشی تر شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha