۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
افزایش ۳۱ درصدی جابه‌جایی مسافر جاده‌ای نسبت به سال گذشته

افزایش ۳۱ درصدی جابه‌جایی مسافر جاده‌ای نسبت به سال گذشته

وضعیت سهم بخش‌های مختلف حوزه حمل و نقل جاده‌ای در جابه‌جایی مسافر، جابه‌جایی بار و ترانزیت در دو ماه سال ۱۴۰۱ حکایت از افزایش در حوزه مسافر و ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه با تهیه و انتشار گزارشی اقدام به ارائه آمار دو ماهه فعالیت وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه حمل و نقل جاده‌ای در جابه‌جایی مسافر، جابه‌جایی بار و ترانزیت کرده است.

براین اساس طی دو ماهه ابتدایی سال جاری، در بخش جابه‌جایی مسافر در حوزه حمل و نقل، ۲۱ میلیون مسافر جابه‌جا شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با جابه‌جایی ۱۶ میلیون نفر، ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین با بررسی روند ۱۰ ساله جابه‌جایی مسافر مشخص شد بیشترین میزان جابه‌جایی مسافر در دو ماهه سال ۱۳۹۱ صورت گرفت و این آمار به میزان ۳۸ میلیون نفر ثبت شده است.

بر این مبنا در مدت مشابه سال گذشته براساس آمار ذکر شده در کتابچه عملکرد آماری، پایش و کنترل آماری دو ماهه سال ۱۴۰۱، مقایسه عملکرد دو ماهه سال جاری با عملکرد دو ماهه سال ۱۳۹۱، کاهش ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۵۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای

حمل بار با بارنامه ۷۶ میلیون تن را در دو ماهه سال جاری به خود اختصاص داده است که در این زمینه میزان ترانزیت جاده‌ای توسط بخش جاده‌ای در دو ماهه سال جاری ۱.۸ میلیون تن گزارش شده است که این آمار نیز در مدت مشابه سال گذشته با رقم ۱.۲ میلیون تن افزایش ۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین بررسی روند ۱۰ ساله ترانزیت نشان می‌دهد بیشترین میزان ترانزیت جاده‌ای با ۲.۱ میلیون تن مربوط به سال ۱۳۹۳ است و همه این‌ها در حالی است که در سال جدید در حوزه ترانزیت بین المللی رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با دبیر کل کمیسیون بین‌الدولی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا بر برنامه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های حمل و نقلی با کشورهای منطقه بر موافقت ایران با افزایش حجم ترانزیت و تعدیل تعرفه‌های حمل و نقل تاکید کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی این روحیه در ایران وجود دارد تا همکاری‌های لازم را در جمع کشورهای منطقه‌ای تراسیکا داشته باشد و هیچ محدودیتی برای همکاری‌های ترانزیتی چه در بخش دریایی و چه در بخش زمینی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha