۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
احتمال ادامه افزایش قیمت اتریوم| مقاومت بعدی در کدام نقطه قرار دارد؟
تحلیل بازار رمزارزها؛

احتمال ادامه افزایش قیمت اتریوم| مقاومت بعدی در کدام نقطه قرار دارد؟

قیمت اتریوم طی چند روز گذشته با بهبود روحیه بازار افزایش یافته است. توکن ETH در حال حاضر با قیمت ۱۲۲۳ دلار معامله می شود که حدود ۳۸ درصد بالاتر از پایین ترین سطح قیمت امسال آن است.

به گزارش بازار، قیمت اتریوم طی چند روز گذشته با بهبود روحیه بازار افزایش یافته است. توکن ETH در حال حاضر با قیمت ۱۲۲۳ دلار معامله می شود که حدود ۳۸ درصد بالاتر از پایین ترین سطح قیمت امسال آن است.

البته سایر ارزهای دیجیتال برتر مانند بیت کوین، ریپل و بیت کوین کش نیز بهبود نسبی پیدا کرده اند و در مجموع می توان گفت که بازار کریپتو در قیاس با هفته گذشته به مراتب بهتر شده است.

اتریوم و ارتباط آن با شاخص نزدک ۱۰۰
اتریوم یک پروژه بلاک چین پیشرو است که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های غیرمتمرکز (dApps) در تمام صنایع وابسته رمزارزها مانند DeFi و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) بسازند و از این حیث، پرکاربردترین پروژه بلاک چین در بازار رمزارزها محسوب می شود. برخی از برجسته ترین پروژه های مستقر بر روی اکوسیستم اتریوم عبارتند از ایپ کوین، یونی سوآپ، آوه و کارو فاینانس.

مانند همه ارزهای دیجیتال، قیمت اتریوم نی طی سال جاری با ریزش شدیدی روبرو بوده که دلیل آن نیز نگرانی ایجاد شده در خصوص ماهیت این بازار در میان سرمایه گذاران است. همین موضوع، قیمت اتریوم را از نزدیک به ۵۰۰۰ دلار در نوامبر سال گذشته به ۸۷۷ دلار در ماه می کاهش داد که ریزشی کم سابقه برای ارز دوم بازار محسوب می شود.

اتریوم همچنین به دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد صنایع کلیدی مستر بر روی آن مانند NFT، DeFi و متاورس سقوط کرد؛ چراکه حجم بازار همه این صنایع طی چند ماه گذشته کاهش یافته است.

به عنوان مثال، ارزش کل قفل شده پروتکل های اتریوم محور دیفای از بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار به کمتر از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است. به طور مشابه، حجم معاملات NFT کاهش یافته است در حالی که تعداد گیمرهای متاورس در پلتفرم هایی مانند دیسنترالند و اکسی اینفینیتی در روندی نزولی قرار دارد.

با این حال، یک دلیل وجود دارد که می تواند به سرمایه گذاران اتریوم آرامش دهد و آن ذکر این واقعیت است که بیت کوین و اتریوم ارتباط نزدیکی با شاخص نزدک ۱۰۰ دارند. از لحاظ تاریخی، نزدک و سایر شاخص‌های بازار آمریکا تمایل به بازگشت از بازار نزولی خود دارند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که اتریوم و سایر رمزارزها نیز با بازگشت شاخص نزدک ۱۰۰ بهبود یابند.

پیش بینی قیمت اتریوم

احتمال ادامه افزایش قیمت اتریوم| مقاومت بعدی در کدام نقطه قرار دارد؟


با نگاهی گذرا به نمودار چهار ساعته، متوجه می شویم که قیمت توکنETH یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل داده است. این الگو معمولا یک علامت صعودی بوده و قیمت در حال حاضر کمی بالاتر از خط گردن الگو قرار دارد. روند فعلی قیمت همچنین کمی بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه است.

بنابراین، به دلیل تشکیل الگوی سرو شانه، این احتمال وجود دارد که قیمت ETH طی روزهای آینده به روند بازگشت خود ادامه دهد. اگر این اتفاق بیفتد، مقاومت کلیدی بعدی روی ۱۴۲۱ دلار قرار دهد. سقوط به زیر سطح حمایت ۱۱۹۵ دلار البته دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha