۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری، محرکی جهت تشویق سرمایه گذاران در بورس
مدیر نظارت بر نهادهای مالی بورس مطرح کرد

تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری، محرکی جهت تشویق سرمایه گذاران در بورس

نوحی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی بورس یکی از دغدغه‌های بسیار مهم سرمایه گذاران را تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری آن‌ها دانست.

به گزارش بازار، رضا نوحی حفظ آبادی تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار در این راستا اقدام به طراحی، تدوین و ابلاغ مقررات مربوط به تاسیس صندوق سرمایه گذاری تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: در این نوع صندوق ها، ضمن اینکه سرمایه گذاران از مزایای مربوط به رشد ارزش دارایی‌های صندوق بهره مند می‌شوند، همواره اصل مبلغ سرمایه گذاری آن‌ها در اثرات نوساناتی بالقوه می‌تواند وجود داشته باشد.

نوحی سرمایه گذاران این صندوق‌ها را اعم از حقیقی یا حقوقی دانست و اظهار داشت: امکان سرمایه گذاری سرمایه گذاران در این صندوق‌ها هم برای حقیقی‌ها و هم حقوقی‌ها امکان پذیر است.

او توجه به تضمین اصل مبلغ سرمایه در این صندوق‌های سرمایه گذاری را مطرح کرد و تصریح کرد: مدیریت این نوع از صندوق‌های سرمایه گذاری باید با احتیاط بیشتری صورت بگیرد و در ترکیب دارایی‌های این نوع از صندوق‌های سرمایه گذاری همواره بخشی از سبد دارایی‌ها به سرمایه گذاری در سپرده‌های بانکی و اوراق بهادار با درآمد ثابت اختصاص پیدا می‌کند و این صندوق‌ها حداکثر مجاز به سرمایه گذاری از ۷۰% از دارایی‌های خودشان در سهام خواهند بود.

نوحی در ادامه گفت: سرمایه گذاران جهت اینکه مشمول موضوع تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری خودشان باشند، باید حداقل مدت زمانی که امیدنامه این صندوق‌ها تعیین می‌شوند، به عنوان مالک واحدهای سرمایه گذاری در صندوق حضور داشته باشند.

او تصریح کرد: این نوع از صندوق‌های سرمایه گذاری در دو ساختار قابل تاسیس هستند؛ اول ساختارهایی که دارای رکن ضامن جبران اصل مبلغ سرمایه گذاری هستند و دوم ساختاری که واحدهای ممتاز صندوق ضمانت اصل مبلغ سرمایه گذاری برای دارندگان واحدهای سرمایه گذاری عادی دارند؛ قابل انجام است.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha