۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
 تامین سرمایه در گردش دامداران از طریق علوفه فروشان میسر می شود
دبیر اتحادیه علوفه فروشان گرگان:

تامین سرمایه در گردش دامداران از طریق علوفه فروشان میسر می شود

گرگان- حیدری، دبیر اتحادیه علوفه فروشان گرگان گفت: با اجرای طرح حذف ارزترجیحی و با افزایش قیمت ها، علوفه فروشان می توانند در بخش تامین سرمایه در گردش به دامداران کمک کنند.

وحید حیدری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از سه سال گذشته با عرضه نهاده دامی در بازارگاه و حذف علوفه فروشان از چرخه فروش، این واحدهای صنفی خسارت زیادی را متحمل شدند.

دبیر اتحادیه علوفه فروشان گرگان افزود: قبل از ایجاد بازارگاه، علوفه فروشان کمک خوبی برای تامین نهاده به مرغدار و دامداران داشتند و یک ارتباط دو سویه در این زمینه وجود داشت.

وی با بیان اینکه با ایجاد بازارگاه نقش علوفه فروشان نادیده گرفته شد و عرضه نهاده تنها از طریق تعاونی ها انجام گرفت، افزود: با وجود اینکه ما مجوز رسمی از دولت داشتیم اما دولت هیچ سهمی برای این صنف در نظر نگرفت.

دبیر اتحادیه علوفه فروشان ادامه داد: در حال حاضر با اجرای طرح حذف ارز ترجیحی، دامداران با کمبود نقدینگی مواجه هستند؛ اگر تدابیری اتخاذ شود تا علوفه فروشان بتوانند در عرضه نهاده نقش داشته باشند این واحدهای صنفی می توانند مانند گذشته در تامین نقدینگی این بخش کمک کنند.

وی با بیان اینکه صنف علوفه فروشان فعالیت های قانون مندی در این عرصه خواهند داشت، یادآور شد: متاسفانه مسئولان علوفه فروشان را به عنوان یک زالو چسبیده به صنعت دامپروری در نظر گرفتند و به رغم اینکه در سامانه بازارگاه نقشی برای علوفه فروشان تعریف شده اما این صنف نادیده گرفته شدند.

کد خبر: ۱۵۸٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha