۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
توسعه زیرساخت های انتقال شهرستان سنندج با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی
مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد:

توسعه زیرساخت های انتقال شهرستان سنندج با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی

سنندج - مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اجرای پروژه های مختلف در سطح استان، گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان سنندج با هدف تامین پهنای باند و دیتا سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت ضمن تشریح روند اجرای پروژه مذکور در راستای تقویت و ارتقا پهنای باند و دیتا در شهرستان سنندج، افزود:برای نصب تجهیزات لازم از جمله CWDM و PDH مبلغ ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تامین و نصب تجهیزات فنی در این خصوص، موجب تقویت و افزایش پهنای باند و دیتا برای اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت پرسرعت مخابرات می شود، اظهار داشت: در این پروژه ۱۷ مورد تجهیز CWDM و هفت مورد تجهیز PDH نصب و راه اندازی شده اند.

وی عنوان کرد: تجهیزات مذکور در ۲۴ نقطه شهری و روستایی با هدف ارائه خدمات مطلوب مخابراتی به صورت یکسان به مشتریان ساکن در نواحی مختلف ( شهری و روستایی) نصب و راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد:با این اقدام شاهد ارتقا سطح کیفی خدمات دیتایی به مشتریان ساکن در شهرستان سنندج به طور قابل ملاحظه ایی هستیم.

حکمت یادآور شد: راه اندازی سیستم های CWDM و PDH ، در بخش انتقال، ارتقا زیرساخت های مخابراتی و توسعه سرویس های اینترنت پرسرعت مخابرات و موبایل را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه زیرساخت های دیتا با کیفیت مطلوب تر برای دیگر اپراتورهای تلفن همراه توسط مخابرات منطقه کردستان فراهم شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر ۱۸۹ هزار و ۴۰۱ مشترک تلفن ثابت، ۴۰هزار و ۹۶۲ مشترک ADSL، حدود ۴۵۰ مشترک VDSL، سه هزار و ۲۲۶ مشترک FTTH و یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۶۴۰ مشترک تلفن همراه در استان از خدمات و سرویس های مخابراتی بهره مند هستند.

کد خبر: ۱۵۸٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha