۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
قیمت گذاری دستوری دامپروری گلستان را به نابودی کشانید
دامدار صنعتی گلستان:

قیمت گذاری دستوری دامپروری گلستان را به نابودی کشانید

گرگان- عابدینی، دامدار صنعتی گلستان گفت: قیمت گذاری دستوری و غیر واقعی در حوزه شیر و گوشت قرمز، صنعت دامپروری را به نابودی کشید.

محسن عابدینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت سیزدهم وعده حمایت از بخش کشاورزی، دامپروی و کمک به توسعه آنها را داده بود که متاسفانه هیچ کدام از این وعده ها محقق نشد.

دامدار صنعتی گلستان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی و دامپروری با هم روابط تنگاتنگ دارند و در همه دنیا به عنوان امنیت غذایی مورد توجه قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: با اجرای حذف طرح ارز ترجیحی بیشترین لطمه به دامپروری مخصوصا در حوزه دام های سنگین وارد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در شورای قیمت گذاری که برای تعیین قیمت گوشت قرمز و شیر برگزار شد نماینده ای از دامدار وجود نداشت و با وجود اینکه قیمت تمام شده شیر برای دامدار ۱۳ هزار و ۸۰۰ برآورد شده بود اما در این شورا، قیمت خرید شیر را ۱۲ هزار تومان تعیین کرد.

عابدینی افزود: خرید گوشت قرمز کیلویی ۷۰ هزار تومان با توجه به چندین برابر شدن قیمت نهاده های دامی یک ظلم بزرگ به دامدار است.

دامدار صنعتی گلستان با تاکید بر این مسئله که قیمت گذاری دستوری این صنعت را به نابودی خواهد کشانید، تصریح کرد: دولت حاضر است گوشت قرمز را از خارج وارد کند اما حمایتی از تولید کننده داخلی نداشته باشد.

وی متذکر شد: در حال حاضر برای اینکه بتوانیم این بخش را مدیریت کنیم جیره خوراک دام و همچنین تولید شیر را به کمتر از نصف رساندیم و امیدواریم دولت برای حمایت از این بخش برنامه ای داشته باشد وگرنه مجبور به فروش کامل دام ها هستیم.

کد خبر: ۱۵۸٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha