۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
موجران ملزم به رعایت مصوبات تمدید خودکار قرارداد اجاره هستند
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد

موجران ملزم به رعایت مصوبات تمدید خودکار قرارداد اجاره هستند

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اجرای مصوبه اخیر سران قوا در خصوص افزایش اجاره خانه گفت: موجران نباید مستاجران را وادار به تخلیه کنند.

به گزارش بازار، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی بر اجرای مصوبات سران قوه برای ساماندهی بازار اجاره در تهران و دیگر استان‌ها تأکید کرد و گفت: موجران نباید مستاجران را وادار به تخلیه کنند.

رستم قاسمی در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی گفت: بر اساس مصوبه سران قوا توافق شده است تا اجاره در همه استان‌های کشور بر اساس سقف افزایشی باشد که میزان سقف مجاز افزایش اجاره‌ها در تهران و دیگر کلانشهرها ۲۵ درصد و در دیگر شهرها حداکثر ۲۰ درصد است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: به جز در موارد استثنا که در بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا تعیین شده است، همه قراردادهای اجاره طبق قانون و با افزایش سقف اجاره تمدید می‌شود.

آقای قاسمی تصریح کرد: شورای حل اختلاف و در نهایت قوه قضاییه باید بر اجرای مصوبات سران قوا در خصوص تمدید اجاره نظارت داشته باشند و شورای حل اختلاف در صورت لزوم می‌تواند حکم تخلیه مستاجران را صادر کند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیشنهادهایی نیز در وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره تعیین و اعلام شده که به زودی مصوب خواهد شد که با این مصوبه و پیشنهادها، سامانه کد رهگیری که در اختیار وزارت صمت بوده به زودی به وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌شود تا با این اقدام معاملات بنگاه‌های املاک ذیل وزارت راه و شهرسازی رصد شود.

قاسمی تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی با ارایه کد رهگیری درصدد است تا اجاره بها بر اساس سقف مصوبه سران قوا افزایش بیشتری نداشته باشد و بازار مسکن ساماندهی شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha