۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
آموزش و پرورش بسته های اینترنتی دانش آموزی تعریف کند/ افزایش شکایت از خدمات اینترنتی
آخرین وضعیت افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت خانگی

آموزش و پرورش بسته های اینترنتی دانش آموزی تعریف کند/ افزایش شکایت از خدمات اینترنتی

بیدخام سخنگوی شرکت مخابرات اعلام کرد تا کنون ۶۲ هزار پرت در تهران و ۶ هزار پرت در قم از اینترنت ADSL به VDSL سوییچ شده اند، گفت: مشترکان برای این تغییر تنها هزینه مودم را که بین ۳۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان است را پرداخت می‌کنند.

خبرگزاری بازار- محمدرضا بیدخام سخنگوی شرکت مخابرات ایران در رابطه با آخرین آمار افزایش سرعت مشترکین اینترنت خانگی به بازار گفت: ظرفیت انتقال ۲۶۴ هزار مشترک از ADSL به VDSL در تهران فراهم و ۶۲ هزار پرت هم در پایتخت واگذار شده است. در قم هم به عنوان دومین شهر پایلوت اجرای این طرح ۶ هزار مشترک از ۹۶ هزار مشترک موفق به تغییر این تکنولوژی شدند.

به گفته این مقام مسئول، مشترکان برای این تغییر تنها هزینه مودم را که بین ۳۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان است را پرداخت می‌کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون امکان پیش ثبت نام این مودم‌ها از طریق سایت مخابرات امکان پذیر است، ادامه داد: مخابرات به صورت تدریجی اقدام به تعویض مودم‌های مشترکان خود می‌کند و هزینه آن را به صورت نقد یا به صورت اقساطی همراه با قبض تلفن دریافت می‌کند.

سخنگوی شرکت مخابرات همچنین گفت: هیچ اصراری برای ارتقاءاین اینترنت وجود ندارد، اما با این کار سرعت اینترنت تا ۷۰ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته و به علاوه فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی به ۳۰۰ متر کاهش می‌یابد و سرعت آپلود و دانلود این سرعت تا ۴ برابر افزایش می‌یابد.

رشد ۱۱۰ درصدی مصرف اینترنت

او با اشاره به روند روبه رشد افزایش مصرف اینترنت در اوایل اسفند، گفت: اواسط اسفند ۹۸ مصرف اینترنت حدود ۴۲۰۰ ترابایت بود که این میزان مصرف در اواخر اسفند به حدود ۸۴۰۰ ترابایت رسید که نشان دهنده رشد ۲.۵ برابری در این بخش است.

بیدخام همچنین مصرف این روزهای اینترنت خانگی را حدود ۶۲۰۰ ترابایت اعلام کرد گفت: آنگونه که آمارها نشان می‌دهد میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول در شرکت مخابرات ادامه داد: به دنبال افزایش مصرف و بروز اختلالات اینترنتی قرار شد که از تکنولوژی ADSL به جای VDSL استفاده شود و بر اساس آنچه وزیر ارتباطات اعلام کرده تا آخر اردیبهشت حدود ۵۵۰ هزار پرت ADSL در تهران و حدود ۹۶ هزار پرت در قم از شاهد افزایش ۴ برابری اینترنت خود خواهند بود.

خانواده‌ها روزانه هزینه زیادی را برای اینترنت برای آموزش مجازی استفاده می‌کنند اما تاکنون درخواستی از آموزش پرورش برای ارائه بسته اینترنتی مناسب آموزش به ما اعلام نکرده اند

افزایش شکایت از خدمات اینترنتی

افزایش شکایت‌های کاربران از اختلالات در سرعت اینترنت از دیگر نکات مورد اشاره سخنگوی شرکت مخابرات بود گه در رابطه با آن گفت: حضور در منازل به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، به افزایش استفاده از اینترنت برای فعالیت‌های مختلف از جمله دورکاری کارمندان و برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین و پرداختن به فعالیت‌های اینترنت اوقات فراغت منجر شد. از طرفی ارائه اینترنت رایگان ۱۰۰ گیگابایتی برای اینترنت ثابت هم استفاده از اینترنت را افزایش داده و که در مواردی منجر به افت کیفیت و نارضایتی کاربران شد.

بیدخام ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف اینترنت ۲.۵ برابر شد در کمبود ظرفیت در برخی از بخش‌ها مواجه شدیم. البته برای رفع این مشکل به دنبال توسعه ظرفیت‌ها به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری هستیم.

ارائه تخفیف اینترنتی برای شبکه‌های آموزشی

سخنگوی شرکت مخابرات با بیان اینکه بخش زیادی از افزایش مصرف این روزهای اینترنت مربوط به آموزش مجازی است، ادامه داد: خانواده‌ها روزانه هزینه زیادی را برای اینترنت برای آموزش مجازی استفاده می‌کنند اما تاکنون درخواستی از آموزش پرورش برای ارائه بسته اینترنتی مناسب آموزش به ما اعلام نکرده اند.

او البته از آمادگی شرکت مخابرات برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی جهت آموزش مجازی و ارائه بسته‌های اینترنتی تخفیفی برای آموزش مجازی خبر داد.

کد خبر: ۱۵٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha