۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
تاکید بر ساماندهی و نظارت جدی بر مشاوران املاک| یزد در نرخ اجاره بها از کلان‌شهرها سبقت گرفت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تاکید بر ساماندهی و نظارت جدی بر مشاوران املاک| یزد در نرخ اجاره بها از کلان‌شهرها سبقت گرفت

یزد- دهشیری، رئیس کل دادگستری یزد بر لزوم ساماندهی و نظارت جدی بر مشاوران املاک در سراسر استان توسط اتاق اصناف تاکید کرد.

غلامعلی دهشیری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آشفتگی بازار عرضه و تقاضای مسکن در استان یزد، بر ضرورت ساماندهی و نظارت جدی بر فعالیت مشاوران املاک از سوی اتاق اصناف استان تاکید کرد.

وی بیان کرد: یزد در بحث افزایش اجاره بهانه از کلانشهرها سبقت گرفته به طوری که استاندار یزد در این زمینه ورود کرده و اگر این ساماندهی صورت بگیرد، از بسیاری از آسیب‌ها کاسته خواهد شد.

دهشیری افزود: نظارت بر صنوف بدون پروانه از جمله همین مشاوران املاک نیز اهمیت بسزایی دارد و به نظر می رسد کمرنگ شده و باید با جدیت دنبال شود و دستگاه قضا در استان هم آماده هر گونه همکاری است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: به کارگیری اتباع بیگانه در حوزه مشاغل بهداشتی از مطالبات مردمی است که لازم است اصناف در این باره تدبیر کنند تا نیاز به برخورد قضایی نباشد چرا که سالم سازی محیط اصناف، مردم را منتفع می کند و وظیفه واتی ما نیز جلب رضایت مردم است.

وی همچنین از فعالیت اتباع بیگانه در خرید و فروش ضایعات به عنوان یکی از چالش‌های مهم استان یاد کرد و افزود: این موضوع زمینه ساز جرائمی چون سرقت و مال خری است و باید جلوی آن گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد از آمادگی برای استقرار مشاور حقوقی به صورت رایگان در اتاق اصناف استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تفاهم نامه نائب رئیس مجلس و قوه قضاییه این آمادگی وجود دارد که مقررات زائد در حوزه اصناف حذف شود و این امکان برای اصلاح قوانین و مقررات برای اصناف استان هم فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود موسسات داوری حل اختلاف اعلام کرد: موسسات داوری استان زیر مجموعه شوراهای حل اختلاف دستگاه قضا آمادگی دارند که کانونی را برای رسیدگی به اختلافات اصناف راه اندازی کنند و اگر شورای حل اختلاف رسیدگی به اختلافات اصناف کم است، آمادگی در رسیدگی به درخواست های افزایش شوراها وجود دارد.

کد خبر: ۱۵۸٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha