۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت
با موافقت نمایندگان صورت گرفت

تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

نمایندگان مردم در خانه ملت با کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت موافقت کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، با کلیات این طرح با ۱۹۴ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، در تشریح طرح مذکور، گفت: ساماندهی نیروهای شرکتی از ۲ سال قبل در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده است و همچنین یکی از شعارهای رئیس جمهور در انتخابات ۱۴۰۰ توجه به نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی و اجرای عدالت برای کارکنان دولت با هر الگوی جذبی بوده است لذا از شهریور سال گذشته با ارتباط خوبی که میان سازمان امور استخدامی وکمیسیون اجتماعی وجود داشت طی جلسات متعدد طرح مذکور تدوین شد.

وی ادامه داد: دلیل تاخیر تدوین طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت پیچیدگی موضوع و لزوم توجه به همه ابعاد آن بوده است. ساماندهی در مرحله اول باید در نیروهای رسمی و پیمانی دستگاه های اجرایی صورت بگیرد. براساس گزارش سازمان ملی بهره وری، بهره وری نیروی کار در ۱۰ سال گذشته منفی بوده است که سبب جذب نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی و عدم تناسب میان شغل و شاغل و عدم شایسته سالاری در دستگاه های اجرایی امروز شاهد بروز برخی مشکلات در نظام اداری هستیم. کاری که ۳۰ سال گذشته توسط یک نفر انجام می شد امروز توسط ۲ نفر انجام می شود و متاسفانه نارضایتی مردم را نیز در پی دارد.

رئیس سازمان امور استخدامی ادامه داد: برخی از بانک های دولتی نیروی مازاد دارند و همچنین برخی از دانشگاه ها به دلیل کاهش دانشجو و متقاضی ورود به دانشگاه دارای نیروی مازاد هستند لذا اگر قبل از ساماندهی نیروهای مازاد حجم جدیدی را وارد دولت کنیم به ناکارآمدی و عدم بهره وری دستگاه ها کمک کرده ایم از این رو یکی از اصول ما در مدیریت سرمایه انسانی بخش دولتی اندازه گیری نیاز واقعی دستگاه ها است تا براساس آن ها و توجه به بهره وری جذب نیروی جدید صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اصول سازمان امور استخدامی در جذب نیرو توجه به قوانین است، عنوان کرد: براساس بند ۱۰ اصل ۳ قانون اساسی و نیز براساس بند ۲ و بند ۱۰ سیاست های کلی نظام اداری که به چابک سازی، متناسب سازی و منطقی سازی تشکیلات اداری تاکید داشته است نمی توانیم در دستگاه های اجرایی جذب نیرو داشته باشیم.

لطیفی عنوان کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید ۱۵ درصد از مشاغل کارکنان، دستگاه ها کاهش پیدا کند. این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ از مجموع ۳۵۰ هزار شغلی که باید از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ کاهش پیدا می کرد تنها ۱۵۰۰ شغل کاهش پیدا کرده و این به معنای اجرا شدن تنها یک سوم قانون است و این موجب نگرانی ما شده است.

کد خبر: ۱۵۸٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      3 0
      سلام پیمانکاران باید حذف شود
    • ع امل IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      3 0
      خدا لعنت کنه کسی رو که باعث این اتفاقات در کشور شد
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      چرا به نیروی غیررسمی آموزش پرورش اصلا توجه نمی کنید مگرما عضو ایران نیستیم وبرای بچه های ایران زحمت نکشیدیم
    • سعید IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      پس تکلیف نیروهای قرارداد کار معین تبصره ۳ با بیش از بیست سال سابقه و مدرک لیسانس و بالاتر چه می شود ؟؟؟؟
    • منتظر IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 0
      قرار نیست اجرا بشه که مگه بچه های ایثارگری اجرا شد که ما بشیم اگه شد ١٠٠٠٠٠٠ بار من رو لعنت کنید
      • مجید IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
        0 0
        سلان بله اجرا سد
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 4
      استخدام نیروهای شرکتی یعنی بی عدالتی محض در حق سایر جوانان که کسی را ندارند
    • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 0
      خدا کنه بعداز بیست و شش سال از شرکتی به معین تبدیل بشیم اگه رشوه بزاره
    • حسین IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 0
      پیمانکار باید پیمانکار کار باشد وکاری انجام بدهد نه فقط واسطه پرداخت مزد این روش پرداخت مزد هزاران سال است که در روی این کره خاکی منسوخ شده است. ما به مجلس انقلابی و دولت انقلابی اعتماد داریم
    • م ح IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 0
      اینا همه فیلمه مردمو سر کار گذاشتن