۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱
۱۰۰۰ واحد نیمه کاره مسکن مهر در گرگان| ۹۰ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی در گلستان پالایش شدند
در گفتگو با بازار بیان شد؛

۱۰۰۰ واحد نیمه کاره مسکن مهر در گرگان| ۹۰ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی در گلستان پالایش شدند

گرگان- ملک، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از وجود هزار واحد نیمه کار و خالی از سکنه مسکن مهر در گرگان خبرداد و گفت: ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در گلستان پالایش شدند.

مهدی ملک در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: براساس برنامه های دولت سیزدهم احداث چهار میلیون مسکن طی چهار سال برای مردم کشور در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: از این تعداد ۹۰ هزار واحد سهم گلستان که هم اکنون در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان اجرا می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مرحله پالایش متقاضیان انجام شده و مرحله دوم پالایش آغاز شده است.

ملک همچنین تصریح کرد: تاکنون ۲۳۰ هکتار از زمین مورد نیاز این طرح تامین شده و در شهرهایی مثل گرگان، بندرترکمن و علی آبادکتول برای تخصیص زمین مانعی وجود ندارد.

وی افزود: در روزهای اخیر طی تعاملاتی که با بنیاد مستعضفان استان داشتیم قرار بر این شد بخشی از زمین های متعلق به این دستگاه، به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یابد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از استفاده از تسهیلات بافت فرسوده برای افزایش میزان عرضه مسکن در استان سخن گفت و اظهارکرد: سهولت در صدور پروانه و تخفیفات تعرفه های نظام مهندسی می تواند عرضه مسکن در این بافت ها افزایش دهد.

ملک همچنین در خصوص وضعیت مسکن مهر گرگان ادامه داد: هم اکنون حدود هزار واحد خالی و نیمه کاره در مسکن مهر گرگان وجود دارد.

وی افزود: طی بازدید و اقداماتی که از سوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان انجام شده، این منازل موقعیت مناسبی برای اضافه شدن به طرح نهضت ملی مسکن هستند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در رابطه با میزان آورده هر فرد در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به تغییر متراژ منازل و موقعیت مکانی هر مسکن، این آورده متفاوت بوده و قیمت تمام شده ضرب در متراژ هر بنا می شود.

ملک همچنین در خصوص موانع موجود در حوزه مشارکت بانک های عامل اظهارکرد: بسته بودن سایت ها ممکن است به دلیل نقص فنی و ترافیک اینترنتی باشد اما چنانچه پس از چندبار مراجعه تقاضاکنندگان همچنان با این معضل روبرو بودند، به اطلاع به ادارات شهرستان ها برسانند، سپس ما در رفع این موانع ادقام می کنیم.

وی از مشارکت خودمالک ها در طرح نهضت ملی مسکن گفت و افزود: تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ واحد از تسهیلات خودمالکی در استان استفاده شده که هشت هزار ۵۰۰ واحد سهم گرگان، ۸۷۰ واحد سهم گنبد کاووس و ۳۲۶ واحد سهم شهرستان بندرگز است.

کد خبر: ۱۵۸٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدعلی سارانی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      ثبت نام کردم ولی باید ۴۰۰۰۰۰۰۰میلیون اول پرداخت کنم ۱۵روز وقت دارم تو این چندروزازکجا جورکنم