۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کاهش واردات نفت از عربستان به هند
هند به دنبال کاهش وابستگی به نفت خاورمیانه؛

کاهش واردات نفت از عربستان به هند

به دلیل کاهش تقاضا برای سوخت و ظرفیت ذخیره سازی بالای آن، سه پالایشگاه نفت در هند خواستار واردات نفت خام کمتر از خاورمیانه از جمله بهترین صادر کننده جهان یعنی عربستان سعودی شدند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشاتودی، دو پالایشگاه نفت تصمیم گرفتند تا واردات نفت خام خود را از عربستان سعودی به میزان ۶۶ تا ۸۰ درصد از ماه "می" کاهش دهند، زیرا جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری هند از پایان ماه مارس وارد یک قرنطینه عمومی و تعطیلی کسب و کارها که تا پایان سوم ماه می ادامه دارد، شده است.

هند به عنوان سومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان که ۸۴ درصد از نیاز خود را از طریق واردات نفت تامین می کند، از سال گذشته درصدد کاهش وابستگی به نفت خاورمیانه بوده است.

با توجه به اعمال قانون قرنطینگی. فاصله گذاری اجتماعی و همچنین مبارزات هند در مهار گسترش این بیماری همه گیر، تقاضای سوخت در سومین وارد کننده نفت جهان همچنان در حال کاهش است.

بنابراین پالایشگاه ها با هدف کاهش عملیات اجرایی خود، میزان بهره وری و ذخیره سازی موجود، در تلاشند که ذخیره محصولات خام و تصفیه شده را کاهش دهند.

بر اساس گزارشات ایندیا ایکونومیک تایمز، برخی از پالایشگاه‌های هندی تحویل و دریافت محموله های خود را نیز برای ماههای آوریل و می لغو کرده که این محموله ها را بعدا برای انجام تعهدات سالانه خود دریافت خواهند کرد.

در اوایل ماه جاری، شرکت نفتی Indian Oil Corp، بزرگترین پالایشگاه و خرده فروشی مواد سوختی این کشور، اعلام کرد که از طرف برخی از تامین کنندگان برتر نفت از جمله عربستان سعودی، کویت، عراق و امارات برای کاهش واردات خود تحت فشار قرار گرفته است.

مقامات سه پالایشگاه نفت ایالتی در روز چهارشنبه در گفتگو با بلومبرگ اعلام کردند، فروپاشی تقاضا موجب شد تا پالایشگاه های نفت ۹۵ درصد از ظرفیت ذخیره سازی ترکیبی خود را با ۸۵ میلیون بشکه اشباع کنند.

حتی مخازن موجود در ۶۶ هزار جایگاه سوخت در هند پر است زیرا با اجرای طرح قرنطینه عمومی و تشویق مردم به خارج نشدن از منازلشان مصرف سوخت در هند به پایین ترین میزان طی یک دهه اخیر رسیده است.

براساس برآوردهای بلومبرگ،  در دو هفته اول ماه آوریل، مصرف بنزین و دیزل هند که بیش از نیمی از تقاضای نفت این کشور است، بیش از ۶۰ درصد سقوط کرد.

دولت هند علت کم شدن مصرف سوخت را تعطیلی ترددهای خارج از شهر و به حداقل رسیدن ترددهای داخل شهر دانسته است.

کد خبر: ۱۵٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha