۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
تجهیز ۸۵ درصد نانوایی‌ها به دستگاه پُز هوشمند| یک سوم نانوایی های گلستان تخلف کردند
معاون اقتصادی استانداری گلستان خبر داد؛

تجهیز ۸۵ درصد نانوایی‌ها به دستگاه پُز هوشمند| یک سوم نانوایی های گلستان تخلف کردند

گرگان- دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: بیش از ۸۵ درصد نانوایی‌های استان به دستگاه پُز هوشمند مجهز شدند.

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری و همدلی مسئولان بیش از ۸۵ درصد نانوایی‌های استان به دستگاه پُز هوشمند مجهز شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: بیش از ۹۳ درصد از نانوایی‌های شهری و قریب به ۷۸ درصد نانوایی‌های روستایی مجهز به دستگاه کارت خوان هوشمند شدند.

وی اضافه کرد: با نصب این دستگاه ۱۵ درصد مابه التفاوت فروش نان نوع یک و ۱۰ درصد نانوایی‌ های نوع دو، به عنوان یک عامل مشوق به نانوایی‌ها پرداخت می‌شود تا از این دستگاه پُز استفاده کنند.

دهنوی افزود:‌ امیدواریم تا پایان این هفته ۱۰۰ درصد نانواهای استان مجهز به سامانه فروش هوشمند شوند تا پس از آن در پایان تیرماه مدل جدید فروش نان از طریق دستگاه‌های پُز در استان اجرا شود.

وی با بیان این نکته که بخشی از این آرد از طریق شبکه‌های مختلفی از عرضه خارج می‌شد، اظهار کرد: با توجه به اقدامات اخیر دوستان در مجموعه واجا، یک شبکه‌ قاچاق آرد شناسایی و دستگیر شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: این شبکه قاچاق قریب به ۵۶ هزار کیسه آرد را از زنجیره عرضه خارج می‌کردند که بخشی از آن سهمیه آرد استان بود.

تخلف بیش از ۸۰۰ نانوایی
دهنوی ضمن یادآوری این مطلب که از ابتدای سال مجموعه نظارت بر بازار استان حداقل چند برابر سال‌های گذشته شده، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تخلف بیش از ۸۰۰ نانوایی در تعزیرات ثبت شده که این یعنی بیش از یک سوم نانواهای استان تخلف کرده و فروش و عرضه خارج از شبکه داشتند.

وی باتأکید بر اینکه با متخلفان در هرسطحی برخورد می‌شود، افزود: با هرکسیکه بخواهد با امنیت غذایی مردم بازی کنند برخورد جدی می‌کنیم.

دهنوی در توزیع افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت: پس از اجرای مردمی‌سازی یارانه قیمت مرغ کیلویی ۵۹هزار و ۸۰۰ مصوب شد که تاکنون به دلیل کاهش تقاضا کمتر از این مبلغ در بازار عرضه می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان عرضه‌کننده مرغ و تخم مرغ هستیم، تلاش می‌کنیم که نرخ مرغ را با رقم مصوب حفظ کنیم، بنابراین قیمت ۵۹ و۸۰۰ را باید همه فروشندگان تمکین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در خاتمه خاطر نشان کرد: فروش مرغ با رقمی پائین‌تر از قیمت مصوب مانعی ندارد اما بالاتر از آن تخلف است، و با متخلفین برخورد خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۸٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha