۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کمبود مرغ در استان چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
معاون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

کمبود مرغ در استان چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

شهرکرد- معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمبود مرغ در استان وجود ندارد، گفت: سه میلیون و ۸۴۳هزار قطعه جوجه ریزی در این استان انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، سام مردانی با اشاره به اینکه مشکل خاصی در خصوص تامین مرغ استان وجود ندارد، بیان کرد: در سال جاری همچنین شاهد جوجه ریزی به میزان سه میلیون و ۸۴۳هزار قطعه در سطح استان بوده ایم.

وی افزود: در فروردین‌ماه امسال یک میلیون و ۵۸۵ هزار قطعه، اردیبهشت‌ماه یک میلیون و ۳۳۰هزار قطعه و خردادماه تاکنون ۹۲۸هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که میزان جوجه‌ریزی فروردین‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان در ادامه با اشاره به حذف ارز ترجیحی و طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ و افزایش قیمت مرغ، گفت: در ابتدای اجرای طرح خرید مرغ کاهش یافت و هم‌اکنون مرغ در بازار استان به قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

مردانی در خاتمه افزود: با گذشت چند روز از اجرای طرح تا حدودی خرید مرغ توسط مردم افزایش یافته و مرغ مازاد تولیدی منجمد و از استان چهارمحال بختیاری صادر می‌شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha