۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
 افزایش راندمان تولید و بهره‌وری ۲ رویکرد دانش بنیان در سمنان است
استاندار سمنان در گفت‌وگو با بازار مطرح کرد؛

افزایش راندمان تولید و بهره‌وری ۲ رویکرد دانش بنیان در سمنان است

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با اشاره به راهکارهای بهره‌گیری از اقتصاد دانش بنیان در استان، گفت: افزایش راندمان تولید و بهره‌وری دو رویکرد مهم در اقتصاد دانش بنیان هستند.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استقرار شرکت های دانش بنیان خوب در استان سمنان این امکان را به ما می دهد تا در زمینه اقتصاد دانش بنیان عملکرد خوبی داشته باشیم، بیان کرد: مسئولان ذی صلاح باید در زمینه شعار سال برنامه ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش راندمان تولید و بهره وری با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، زمینه ساز تحقق اقتصاد دانش بنیان است، افزود: به دلیل همین اهمیت است که اعتقاد داریم افزایش راندمان تولید و بهره وری دو رویکرد اقتصاد دانش بنیان در استان سمنان خواهد بود.

استاندار سمنان همچنین بیان کرد: ما به دنبال افزایش بهره وری و خروجی ملموس در بحث تحقق شعار سال با استفاده مطلوب از ظرفیت شرکت های دانش بنیان هستیم تا بتوانیم به بخش های مختلف تولیدی و صنعتی، کشاورزی و ... کمک کنیم .

هاشمی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که در راستای تقویت حوزه اقتصاد، تولید، سرمایه گذاری و تولیدات داخلی، شعار امسال توسط مقام معظم رهبری اینگونه نام نهاده شد، ابراز کرد: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در استان تشکیل کارگروه دانش بنیان های استان با هدف رفع موانع پیش روی این شرکت ها است.

وی همچنین با اشاره به اعتبارات مصوب دستگاه های اجرایی و دولتی به خصوص در حوزه علم و فناوری و دانشگاهی، ابراز داشت: به هیچ عنوان نباید رقمی از اعتبارات استان توسط دستگاه های اجرایی برگشت بخورد.

استاندار سمنان با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته برای پارک علم و فناوری استان در راستای تحقق شعار سال، افزایش بهره وری و حمایت از تولید، به بهترین نحو ممکن برنامه ریزی و هزینه شود، ابراز کرد: برای رفع مشکل بازار دانش بنیان ها، دستگاه های اجرایی مکلف به تهیه اقلام و خدمات مورد نیازشان از دانش بنیان های درون استان شده اند.

کد خبر: ۱۵۸٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha